خبرهای داغ:
آیا شما همه با تخلیه کامل مثانه، احساس ریزش ادرار دارید؟
تشخیص پزشک، راه حل درست برای درمان تکرر ادرار است به همین خاطر ابتدا باید توسط پزشک علت تکرر ادرار مشخص شود و بعد برای مرحله مصرف دارو اقدام شود.
کد خبر: ۸۸۴۹۲۰۷
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، دکتر نادر رباط مرادی،، تکرر ادرار در افراد را ناشی از تحرک پذیری مثانه برشمرد و با بیان این مطلب اظهار کرد: به طور کل مشکل تکرر ادرار در افراد به خاطر تحریک پذیری بیش از حد مثانه است و این در حالی است که با حجم کم ادرار هم بیمار احساس نیاز به ادرار کردن پیدا می‌کند در حالی که حجم ادرار در یک فرد نرمال حدود ۳۵۰ سی سی است.

این متخصص جراحی کلیه و فلوشیپ پیوند کلیه، به علت‌های مختلف به خصوص مشکلات عصبی در تکرار ادرار بعد از ادرار کامل اشاره کرد و گفت: تکرر ادرار در افراد علت‌های مختلفی از قبیل مشکلات تغذیه ای، ناشی از جراحی و یا عفونت و مهمتر از همه مشکلات دستگاه اعصاب محیطی در بدن دارد.

رباط مرادی تصریح کرد: بعضی مواقع مقداری از ادرار در مجرای افراد باقی می‌ماند که به محض بلند شدن و یا بعد از چند دقیقه از مجرا خارج می‌شود که توصیه ما این است که بعد از ادرار حتما عمل استبراء یعنی کشیدن آلت در چند مرتبه از انتها به ابتدا را انجام دهند تا مقدار باقی مانده ادرار از بدن خارج شود.

آقای کاف از تهران در رابطه با مشکل خود در این رابطه به خبرنگار طنین یاس گفت: حدود چند سالی می‌شود که بعد از اتمام ادرارم و بعد از چند دقیقه احساس می‌کنم که قطره ای از ادرار از من خارج شده است و متاسفانه این مشکل نه تنها روح من را دچار آزردگی خاطر کرده است بلکه در مواقعی که در منزل نیستم مجبورم لباس زیر خود را تعویض کنم و این بسیار برای من سخت و طاقت فرسا شده است و در مراجعه ای که در این زمینه داشتم متوجه شدم علت اصلی این مشکل به خاطر مشکلات روحی و روانی به خصوص استرس در من بوده است.

دکتر اشرف السادات حیدری، تکرر ادرار در افراد را یک مشکل شایع دانست و گفت: امروزه به دلیل مشکلات تغذیه ای و اعصاب و روان و مهمتر از همه کوچکی مثانه، متاسفانه مثانه هم دچار نواقصی در قسمت ماهیچه‌ها می‌شود و همین امر باعث می‌شود تا برخی افراد دچار مشکل نقص در ادرار کامل شوند.

 وی مهمترین راه درمان را رجوع برای تشخیص علت اصلی این مشکل برشمرد و افزود: تشخیص پزشک، راه حل درست برای درمان تکرر ادرار است به همین خاطر ابتدا باید توسط پزشک علت مشخص شود و بعد برای مرحله مصرف دارو اقدام شود.

این مامای نمونه کشوری تصریح کرد: برخی مواقع به علت‌های مختلف، مثانه افراد برآمده و فرورفته و حالت انقباض و انبساط پیدا می‌کند که به اصطلاح از آن به عنوان افتادگی رحم یاد می‌کنیم که بر اساس آن ماهیچه‌های صاف داخل مثانه دچار شل شدگی می‌شوند و در نتیجه مشکل تکرر ادرار صورت می‌گیرد.

چای و قهوه ممنوع

عضو انجمن جهانی ماما، مصرف چای و قهوه را برای این بیماری مضر دانست و خاطر نشان کرد: توصیه ما به افراد این است که تا آنجا که می‌توانند مصرف چای و قهوه را ترک کنند چرا که مصرف کافیین در بدن مشکلاتی را برای دستگاه مثانه به وجود می‌آورد.

وی سهل انگاری و نادیده گرفتن این مشکل را دارای عواقب و خطرات جدی دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه خیلی از افراد این مشکل را جدی نمی‌گیرند در حالی که باید در ابتدا به عامل تکرر ادرار خود توجه داشته باشند که در صورت کوچکی مثانه باید حتما به پزشک  کلیه و مجاری ادرای مراجعه و شاید در صورت لزوم فرد نیاز به عمل جراحی داشته باشد.

برای درمان تکرر ادرار سردی با گرمی و گرمی را با سردی درمان می‌کنیم

 فاطمه جوادی در گفت و‌گو با خبرنگار طنین یاس به تکرر ادرار در طبع سرد و گرم افراد اشاره کرد و گفت: تکرر ادرار بعضی مواقع ممکن است به خاطر گرمی بیش از حد کلیه‌ها و یا بالعکس سردی بیش از حد کلیه باشد که در طب سنتی در برابر گرمی بدن ما داروهای گیاهی و غذاهای با طبع سرد و بالعکس اگر از سردی باشد مواد غذایی و دارو با طبع گرم به افراد تجویز می‌کنیم.

وی ادامه داد: وقتی مثانه خیلی گرم می‌شود ما عرق بید و شاهتره و کاسنی و مصرف مایعات را به افراد توصیه می‌کنیم و در زمانی که مثانه خیلی سرد باشد ماساژ و طب سوزنی و روغن زنجفیل برای گرم کردن مثانه توصیه می‌شود.

این محقق طب سنتی اسلامی یکی از راه حل‌های درمان تکرر ادرار را ماساژ و کشیدن مثانه برشمرد و با بیان این مطلب افزود: یکی از علت‌های شایع تکرر ادرار در افراد شل شدنن مثانه است به خصوص در خانم‌هایی که زایمان داشته اند و توصیه ما این است که وقتی در مثانه خود ادرار ندارند دراز بکشند و پاهای خود را به سمت داخل شکم بیاورند و این ورزش را هر روز انجام دهند.



ارسال نظرات