خبرهای داغ:
سرهنگ پاسدار دامغانی در نشست خبری برگزاری دو اجلاسیه شهدا شاهرود گفت: برای ایجاد مکان مناسب اجرای برنامه از بیست و پنجم اسفندماه سال گذشته تا کنون تسطیح 22هتکار زمین و انجام 60هزار متر مربع خاکبرداری،1620ساعت عملیات ماشین آلات راه سازی، جابجایی 300تن وسیله انجام شده است.
کد خبر: ۸۸۴۹۱۷۰
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حمید دامغانی در نشست خبری دو اجلاسیه شهدای شاهرود که در مکان نمایشگاه های این اجلاسیه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، با اشاره به برنامه های این اجلاسیه، اظهار کرد: مهمترین برنامه این اجلاسیه برگزاری نمایش فصل شیدایی، بزرگترین و پربیننده ترین نمایش میدانی کشور است که با استفاده از هنر نمایش، جلوه های ویژه و تصویر تحولات تاریخ از آدم تا حضرت ولیعصر(ع) را به نمایش می کشد.

خاکبرداری بیش از 60هزار مترمربع برای برگزاری دو اجلاسیه شهدا شاهرود/حضور گروه نمایشی فصل شیدایی با حضور بیش از 200بازیگر 

وی افزود: برای برگزاری این نمایش در شاهرود ۱۳۰ هنرمند بومی دعوت به کار شده و ۷۰ هنرمند نیز از سوی گروه هنری مهنا (مرکز هنرهای انقلاب اسلامی) به شاهرود آمده اند تا به مدت ۱۰ شب از پنجم لغایت پانزدهم اردیبهشت ماه فصل شیدایی را به روی صحنه آورند.

فرمانده سپاه ناحیه شاهرود خاطر نشان کرد: برای ایجاد مکان مناسب این نمایش بزرگ میدانی از بیست و پنجم اسفندماه سال گذشته تا کنون کارهای میدانی صورت گرفته که مهمترین این اقدامات تسطیح ۲۲ هتکار زمین و زیرسازی برای ایجاد پارکینگ، نمایشگاه،انجام ۶۰هزار متر مربع خاکبرداری در منطقه میدان حسینی شاهرود، یک هزار و ۶۲۰ساعت عملیات ماشین آلات راه سازی، جابجایی ۳۰۰تن وسیله هستند.

وی تصریح کرد: این پروژه عظیم ترین رویداد فرهنگی سال۹۶ استان سمنان است و چنین نمایشی در چنین ابعادی هیچگاه در استان اجرا نشده که این بار به بهانه دو اجلاسیه شهدای گرانقدر شاهرود به اجرا در خواهد آمد.

خاکبرداری بیش از 60هزار مترمربع برای برگزاری دو اجلاسیه شهدا شاهرود/حضور گروه نمایشی فصل شیدایی با حضور بیش از 200بازیگر 

دامغانی بیان کرد: در این کار قریب به ۲۰۰ بازیگر وجود دارد که هر شب برای شش هزار نفر به مدت دو ساعت نمایش فصل شیدایی را برگزار می کنند همچنین برپایی نمایشگاه آثار شهدا مانند اجلاسیه یک هزار شهید شهرستان که در سال۹۴ نیز برگزار شد، از دیگر بخش های دوسالانه اجلاسیه شهدای شاهرود در سال۹۶ خواهد بود.

فرمانده سپاه شاهرود گفت: ۱۳کمیته نیز شامل کمیته حمل نقل، پشتیبانی، انتظامات، تبلیغات و روابط عمومی و ... برای این اجلاسیه در نظر گرفته شده که روند اجرای این رویداد فرهنگی را مد نظر دارند.

دامغانی با اشاره به نحوه جابجایی مردم برای حضور در این رویداد فرهنگی، افزود: با سازمان اتوبوس رانی شهرداری شاهرود مکاتباتی صورت گرفته که به محض اعلام آمادگی این امر صورت خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: برنامه های اجلاسیه به این صورت است که نمایشگاه های آن در ساعت ۱۷ هر روز از پنجم اردیبهشت به مدت ۱۰ روز بازگشایی می شود و پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا نمایش شیدایی به مدت دو ساعت در هر سانس برای شش هزار نفر به نمایش در می آید که برای این منظور بلیط تهیه شده که البته هزینه ای برای مردم در بر نخواهد داشت چرا که خیران فرهنگی هزینه این مراسم را تقبل کرده اند.

فرمانده سپاه شاهرود درباره تامین هزینه این رویداد فرهنگی عظیم، اظهار کرد: در اجلاسیه شهدای سال۹۴ متاسفانه برخی نگاه ها وجود داشت که چرا چنین هزینه هایی برای برگزاری یک اجلاسیه می شود اما در این باره باید گفت همانطور که امروز دشمنان میلیاردها دلار برای جنگ نرم هزینه می کنند به تبع باید به دنبال اجرای برنامه های فرهنگی بود.

خاکبرداری بیش از 60هزار مترمربع برای برگزاری دو اجلاسیه شهدا شاهرود/حضور گروه نمایشی فصل شیدایی با حضور بیش از 200بازیگر 

دامغانی ادامه داد: در تکمیل این بحث همچنین باید گفت همان مردمی که برخی می گویند از اقشار فقیر جامعه هستند و به جای برگزاری این اجلاسیه ها می توان به آنها کمک کرد، با دست خالی به برگزاری دو سالانه اجلاسیه شهدای شاهرود کمک می کنند همچنین بسیارند کسانی که می گویند چرا سپاه در طول سال برنامه ای برای ترویج فرهنگ شهادت طلبی اجرا نمی کند اما از سوی دیگر هم هستند افرادی که می گویند چرا سپاه چنین رویدادهایی را برگزار می کند.

وی تصریح کرد: این اجلاسیه بدون یک ریال هزینه دولتی صورت می گیرد و تمام هزینه ها حتی تهیه صندلی برای مردم را مردم و خیران برعهده دارند و تنها کمک های دولتی برخورداری از ظرفیت های ادارات مثلا برای حمل ونقل، اسکان و ... است.

فرمانده سپاه ناحیه شاهرود گفت: فضایی برای پوشش خبری این دوسالانه اجلاسیه شهدا نیز تعبیه شده که خبرنگاران می توانند از آن برای پوشش خبری این رویداد مهم فرهنگی بهره مند شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها