پیش‌بینی حضور 25 هزار زائر در سالروز عملیات‌ «بازی‌دراز» در کرمانشاه/ روحیه خود‌باوری در سایه انقلابی فکر کردن است
کد خبر: ۸۸۴۹۱۶۵
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج،  فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم‌(ص) استان کرمانشاه از پیش‌بینی حضور 25 هزار زائر در سالروز عملیات‌«بازی‌دراز» در کرمانشاه خبر داد و گفت: ملت ایران در بستر انقلابی بودن بعد از 38 سال همچنان در جهان سربلند و با عزت ایستاده است.
گفت و گوی اختصاصی جهاد رسانه ای شهید رهبر با سردار بهمن ریحانی
به گزارش خبرنگار راهیان نور، سردار بهمن ریحانی فرمانده سپاه نبی اکرم (ص ) استان کرمانشاه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار جهاد رسانه ای شهید رهبر که در دفتر فرماندهی سپاه نبی‌اکرم(ص) استان برگزار شد، اظهار داشت: دشمن بعثی می‌دانست بازی‌دراز به قصرشیرین، گیلان‌غرب، و سرپلذهاب کل داوود مشرف است به همین دلیل تلاش زیادی برای اشغال آن کرد و با گرفتن بازی‌دراز، خط پدافندی محکمی را در برابر ما تشکیل داد. 

وی افزود: برای بازپس‌گیری منطقه بازی دراز، عملیات های زیادی انجام شد و شهدای زیادی در راه باز پس‌گیری آن جانفشانی کردند. 

سردار ریحانی بازی‌دراز را جای پای بزرگان، شهدا و رزمندگان فراوانی دانست و افزود: سه شهید والامقام در ارتفاعات بازی‌دراز آرمیده‌اند، اما این مکان یک جای مقدس و شروع یک راه است، وقتی از آن مکان عبور می‌کنی فضای لذت بخش بازی‌دراز مشهود و ملموس است‌. 

وی با بیان اینکه هر ساله بیش از 20 هزار نفر در سالروز عملیات غرور‌آفرین بازی‌دراز شرکت می‌کنند، یادآور شد: امسال نیز هفتم و هشتم اردیبهشت‌ماه مراسم سالگرد شهدای بازی‌دراز با سخنرانی سرلشکر رحیم صفوی، سردار غیب‌پرور و مداحی صادق آهنگران برنامه‌ریزی شده و تمهیدات لازم در این مورد پیش‌بینی شده است. 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار راهیان نور ‌در خصوص امکانات در منطقه بازی‌دراز، گفت: جاده یادمان بازی دراز تا محموطه و پارکینگ یادمان کاملا آسفالت شده، آب، برق و امکانات رفاهی نیز کاملا تامین شده است. 

سردار ریحانی با اشاره به شهدای شاخص و محوری راهیان نور افزود: تمامی شهدا شاخص هستند و ویژگی‌های خاصی دارند، اما بعضی از شهدای عزیز مانند شهید جعفری که امسال هم جزو شهدای شاخص راهیان نور کشور هستند، مثل ستاره‌ای بین شهدای غرب کشور درخشید، شجاعت این شهید والامقام، اعتقاد محکم ایشان، انقلابی بودن قبل و بعد از پیروزی انقلاب، از شهید جعفری یک شخصیت بارز ساخت چنانچه در صدر اسلام هم شهدای ویژه داشته‌ایم، ولی همه شهیدان نور علی نور هستند.

وی با اشاره به یادمان شهید علی‌اکبر شیرودی در سرپل‌ذهاب، اظهار داشت: زائرین راهیان نور پنج‌شنبه (هفتم اردیبهشت‌ماه) یادمان این شهید والامقام در سرپل‌ذهاب را زیارت کرده و یاد خاطره این شهید حماسه ساز و تمامی شهدای انقلاب را گرامی می‌داریم. 

سردار ریحانی در رابطه با «من انقلابی‌ام» شعار سال راهیان نور، متذکر شد: عزت، سربلندی و روحیه مقاومت ما در سایه انقلابی بودن است، این روحیه انقلابی است که ما را پس از 38 سال محکم، مقاوم، با عزت و سربلندی در جهان قرار داده و روحیه خود‌باوری در سایه انقلابی فکر کردن است، در بستر انقلابی بودن است که ملت ایران سربلند است.
ش
ارسال نظرات