خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج امام حسین(ع) گفت: طبق قانون اساسی، هرجای دنیا احساس شود نظام اسلامی و دستاوردهای آن با مشکل مواجه می شود، وظیفه سپاه است که به نوعی آنجا حضور پیدا کند.
کد خبر: ۸۸۴۹۱۴۴
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱

سپاه در هر نقطه ای که سخن از حفظ دستاوردهای انقلاب باشد، حضور می یابد

حجت الاسلام خدابنده لو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم با اشاره به فرارسیدن دوم اردیبشهت سالروز تشکیل سپاه اظهار داشت: تشکیل سپاه پاسداران یکی از دیدگاه های نو حضرت امام(ره) بود که وقتی تاریخ را بررسی می کنیم، هیچ رهبری در هیچ یک از انقلابات این کار را نکرده است.

وی افزود: چون انقلاب ما انقلابی جهانی بوده و تنها مختص به ایران نیست، یک محافظ و پاسداری می خواهد که در چالش ها آنرا محافظت کند که حضرت امام خمینی(ره) سپاه را تاسیس نمود و الان هم مقام معظم رهبری بیشترین تکیه اش به سپاه پاسداران است که هر جا با مشکلی مواجه می شود آن را به لوکوموتیو سپاه می بندد.

خدابنده لو با اشاره به اینکه کسانیکه سپاه را تشکیل دادند افرادی مخلص بودند که قریب به اتفاق در زمان جنگ به شهادت رسیدند، افزود: ثمره خون شهدا نیز دراستمرار نهادمقدس سپاه بسیار تاثیرگذاربوده و کسانی که در دهه دوم و سوم نظام وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شدند، خود را پایبند به دفاع ازآرمان ها و ارزش های انقلاب و رسالتی که سپاه دارد می دانند.

مسئول نمایندگی ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع) درادامه گفت: سپاه تنها بعد نظامی ندارد بلکه دو گانه است هم نیروی نظامی و هم نیروی فرهنگی و اعتقادی و معنوی است و سپاه از بدنه جامعه تشکیل می شود.

وی بیان داشت: درزمان جنگ ارتش امکانات و تجربیات داشت، اما سپاه دل و جرات جنگیدن با داشمن را داشت و کلاسیک نمی جنگید، لذا در زمان بنی صدر هیچ گونه امکانات به سپاه داده نشد جهت مقابله با دشمن اما بعد از آن که فرماندهی کل قوا از بنی صدر گرفته شد و خود امام(ره) فرماندهی کل قوا را گرفت، اکثر به اتفاق عملیات های هشت سال دفاع مقدس را سپاه انجام می داد یا در آن نقش بسیار مهم داشت.

خدابنده لو ادامه داد: حضرت امام(ره) سپاه را از این حالت تک محور بودن، خارج کرد و به چند محور نیروی زمینی، هوایی، بسیج، قدس و دریایی تقسیم کرد، سپاه باید گسترش پیدا می کرد و باتوجه به رسالتی که سپاه پاسداران داشت در همه عرصه ها فعالیت داشته باشد که الحمدالله از قوت خوبی برخوردار است؛ لذا در اصل 151 قانون اساسی وظیفه سپاه پاسداران را حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی دانسته است که یکی از این دستاوردها حاکمیت ولی فقیه است و ما باید مطیع محض ولی فقیه زمان باشیم، برهمین اساس هرجای دنیا احساس شود نظام اسلامی با مشکل مواجه می شود، وظیفه سپاه است که به نوعی آنجا حضور پیدا کند، و به عنوان مستشار و مشاور در کشورهای اسلامی مانند یمن،سوریه، عراق و... برای حفظ انقلاب اسلامی و دستاورد های ان حضور چشمگیری دارد.

وی تصریح کرد: سپاه پاسداران در بعد داخلی نیز در قالب بسیج جوانان را نسبت به اسلام و انقلاب اگاهی وبصیرت افزایی می دهد، بسیج دانشجویی، بسیج جامعه پزشکی و... یکی از اهداف تشکیل سپاه نیزهمین فراگیری بودن بسیج درهمه عرصه ها می باشد که رهبر معظم انقلاب نیز روی آن مسئله تاکید دارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج امام حسین(ع) با بیان آن که وظایف ما این است که از این سپاه خوب محافظت کنیم، خاطرنشان ساخت: اگر از پاسدار خوب پاسداری نشود از مسیر اصلی منحرف می شود..

خدابنده لو در پایان اظهار داشت: با تقویت روحیه اعتقادی، علمی، معنوی، دینی و بصیرت و افزایش آگاهی و همینطور در بحث مسائل نظامی که البته این موضوع در اولویت دوم می باشد می توان در این نهاد مقدس تاثیر گذار بود و خوب پاسداری نمود.


ارسال نظرات