مصطفی برزگر
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امیرالمومنین(ع):
حجت الاسلام عباسی گفت: زمانی که نظریه حضرت امام(ره) مطرح شد بنا شد که اعتقاد به مکتب اهل بیت جهانی شود و یک مدلی برای نظام سیاسی ارائه شود که مقبول نخبگان دنیا باشد.
کد خبر: ۸۸۴۹۱۱۴
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، "حجت الاسلام عباسی" مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام، در همایش سالانه اعضای کمیته های اجرایی بسیج دانش آموزی گفت: حضرت امام (ره) با نظریه ولایت فقیه طرحی نو را در جهان شکل داد عقیده به اینکه از مذهب اثنی عشریه فردی عالم و مجتهد در راس حکومت قرار بگیرد و قانون اساسی تدوین شود و مدل حکومتی جدیدی در دنیا ایجاد شود در واقع این نظریه طرحی نو و جدید است.

وی بیان کرد: از زمان صدر اسلام با شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) نظریه امامت را بایگانی کردند و بجای آن نظریه خلافت را در میان مسلمانان انداختند.

حجت الا سلام عباسی عنوان کرد: سال 57 وقتی که این نظریه در دنیا ارائه شد برای بسیاری از افراد جالب توجه بود که حاکمیت فقیه دین شناس در راس حکومت به چه معنا است حتی در کشور های مختلف از جمله اسرائیل کالج های را تشکیل داده اند که ولایت فقیه را بشناسند.

وی افزود: امام(ره) معتقد بود که فقیه همه اختیارات حکومتی امام ومعصوم را دارد چون برای اداره حکومت و جامعه اختیاراتی لازم است که فقیه از این اختیارات باید استفاده کند تا جامعه درست اداره شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امیرالمومنین(ع) عنوان کرد: تازمان حیات امام(ره) کسی جرات علمی نداشت که بیاد برنظریه ولایت فقیه ایراد وارد کند زیرا یک فقیه جامع الشرایط که مرجعیت عام داشت را مطرح فرموده بود.

وی اظهار کرد: بعد از حضرت امام(ع) عده ای آمدند و گفتند ما در زمان امام(ره) جرات نداشتیم این نظریه را نقد کنیم و ما معتقد به ولایت فقیه مطلقه نیستیم و ماولایت فقیهی را قبول داریم که برگرفته از آراء مردم باشد و خبرگان رهبری آن را انتخاب کنند و اختیاراتش محدود به اصل 110 قانون اساسی باشد و این مردم هستند که به فقیه مشروعیت و مقبولیت می دهند.

حجت الا سلام عباسی تصریح کرد: زمانی که نظریه حضرت امام(ره) مطرح شد بنا شد که اعتقاد به مکتب اهل بیت جهانی شود و یک مدلی برای نظام سیاسی ارائه شود که مقبول نخبگان دنیا باشد.

وی در پایان گفت: بحث دیگری که مطرح شد این است یک عده بر این باورند که باید از ولایت فقیه به طور کنایه و اشاره عبور کرد و ولایت فقیه را قبول ندارند و ادعا دارند که به طور مستقیم با امام زمان(عج) در ارتباط هستند و تنها حکومتی که اسلامی و مشروع است که امام عصر در راس آن باشد نیاز به جانشین نباشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار