کارگاه آموزشی دو روزه توانمندسازی تشکل ‌های مردم نهاد با حضور 80 سمن و اساتید برجسته کشوری در یاسوج آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۸۸۴۹۰۵۱
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۴
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در حاشیه برگزاری این کارگاه آموزشی گفت: رویکرد دولت و کل مجموعه نظام جمهوری اسلامی حمایت، تقویت و توانمندسازی تشکل‌های مردم نهاد است.
حجت‌الاسلام سیدعلی‌فتح میرمحمدی تشکل‌های مردمی را محصول جامعه ای توسعه‌ یافته و مدرن عنوان کرد و افزود: چنین جامعه ‌ای نسبت به مسائل و اتفاقات پیرامونش بی‌ تفاوت نیست بلکه به خوبی احساس مسئولیت می ‌کند.
وی نشاط و سرزندگی را از دیگر دستاوردهای وجود تشکل‌های مردمی در جامعه بیان کرد و ادامه داد: تشکل‌های مردمی کمک می‌ کنند تا جامعه مسیر رشد و ترقی را طی کند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با بیان اینکه مشارکت عمومی و مردمی نقش موثری در توسعه دارد، گفت: اگر خواهان پیشرفت و توسعه جامعه هستیم باید مشارکت ‌های مردمی را در حوزه‌های مختلف جذب کنیم.
حجت‌الاسلام سیدعلی‌فتح میرمحمدی رسیدن به توسعه را بدون مشارکت و همراهی مردم امری غیرممکن دانست و افزود: یکی از زیباترین مشارکت‌های مردم ایجاد تشکل‌های مردم نهاد است.
میرمحمدی به تشکیل سازمان‌های مردم‌ نهاد در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در استان مانند دیگر استان‌های کشور تشکل‌های مردمی در حوزه‌های گوناگون مانند ورزش و جوانان،سلامت،خیریه، محیط زیست، ازدواج، آسیب‌های اجتماعی و دیگر موارد تشکیل و فعالیت می‌ کنند.
وی با بیان اینکه، کارگاه آموزشی توانمندسازی تشکل‌های مردمی با هدف شناسایی و تقویت توانمندی‌ های تشکل ‌ها و انتقال این آموزش‌ها در جامعه برگزار شده است، گفت: حمایتگری، قدرت تاثیر و تغییر در سازمان‌ های مردم نهاد، سطوح قدرت در ساختارهای سازمانی و شبکه ‌سازی مهمترین مباحث آموزشی در این کارگاه است.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری با بیان اینکه،برای همه شرکت ‌کنندگان گواهی پایان دوره صادر خواهد شد از برگزاری دوره بعدی این کارگاه به مدت سه روز در اوایل اردیبهشت ماه خبر داد.
ارسال نظرات