تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه یاسوج و اداره کل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد منعقد شد.
کد خبر: ۸۸۴۹۰۴۴
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۵
این تفاهم‌نامه در نشست مشترک دکتر هجیر کریمی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه یاسوج و مهدی متقیان مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد به امضا رسید.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه یاسوج در این نشست گفت: ارتباط دیرینه‌ای بین دانشگاه و اداره کل استاندارد وجود دارد که با امضای این تفاهم نامه همکاری های مشترک گسترش می‌یابد.

دکتر کریمی افزود: دانشگاه یاسوج دارای آزمایشگاه های مطلوبی در استان است که می توان از آنها برای خدمات رسانی به واحدهای تولیدی استفاده کرد.

وی ادامه داد: ظرفیت و پتانسیلی که در دانشگاه یاسوج وجود دارد می‌تواند در راستای افزایش کیفیت استانداردها به کار گرفته شود.

معاون دانشگاه یاسوج با اشاره به تعداد اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی این دانشگاه گفت: همکاران و دانشجویان می توانند در راستای استانداردسازی و تعریف استانداردهای جدید به اداره کل استاندارد استان کمک شایانی کنند.

دکتر کریمی برگزاری کارگاه های آموزشی و آشنایی با استانداردهای روز دنیا را یادآور شد و افزود: اعضای هیئت علمی دانشگاه یاسوج آمادگی برگزاری کارگاه های آموزشی برای کارشناسان و واحدهای تولیدی استان را دارند.

مدیرکل استاندارد استان در این نشست گفت: گسترش همکاری های متقابل و استفاده از ظرفیت اعضای هیئت علمی برای تدوین استانداردها از اهداف این تفاهم‌نامه است.

مهدی متقیان افزود: توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد از وظایف این اداره است که می توان از پتانسیل دانشگاه در این مسیر بهره برد.

وی به حق مردم برای استفاده از کالاهای با کیفیت اشاره کرد و گفت:‌ آگاه سازی و اطلاع‌رسانی به مردم برای این حق خود با توزیع سی دی و بروشور در مدارس و همچنین از طریق رسانه ها انجام می‌شود.

در این مراسم همچنین دفتر استانداردسازی در دانشگاه یاسوج افتتاح شد.

دکتر کریمی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه یاسوج در این آیین گفت: دفتر استاندارد سازی در راستای تسهیل ارتباط بین دو دستگاه و ارتباط صنعت با دانشگاه موثر است.

وی ادامه داد: امیدواریم افتتاح این دفتر به توسعه تولید و اشتغال در استان کمک کند.

ارسال نظرات