ارائه خدمات زیربنایی مناسب نظیر تامین آّب، برق، گاز و اجرای طرح های هادی روستایی می توان از مهاجرت روستائیان به شهرها و گسترش حاشیه نشینی جلوگیری نمود.
کد خبر: ۸۸۴۹۰۰۸
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در دیدار با جمعی از مسئولین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان که به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن و حساب 100 امام خمینی(ره) برگزار شده بود، کارنامه عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را مطلوب ارزیابی نمود و گفت: این نهاد یکی از مجموعه های بی حاشیه در انقلاب اسلامی به شمار می رود که هیچ‌گاه وارد دسته‌بندی‌های سیاسی نشده است و همواره نجیبانه به انجام وظایف خود پرداخته است .

اسداله درویش امیری افزود: صداقت در عملکرد مجموعه بنیاد مسکن کاملا مشهود و از افتخارات این نهاد است و همین امر زمینه انجام اقدامات مطلوب بویژه در حوزه ساخت مسکن برای محرومان و اقشار کم‌درآمد جامعه را فراهم کرده است.

مقام عالی اجرایی استان، در ادامه بر ضرورت ارائه خدمات مناسب به روستائیان اشاره نمود و خاطرنشان کرد: با ارائه خدمات زیربنایی مناسب نظیر تامین آّب، برق، گاز و اجرای طرح های هادی روستایی می توان از مهاجرت روستائیان به شهرها و گسترش حاشیه نشینی جلوگیری نمود.

درویش امیری همچنین بر اهمیت حفاظت از بافت معماری ارزشمند در مناطق روستایی تاکید کرد و تصریح داشت: با حفاظت از بافت های باارزش معماری و تاریخی روستاها، می توان از فرهنگ های اصیل این مناطق نیز صیانت کرد.

استاندار زنجان مقاوم سازی واحدهای مسکونی را بسیار مهم خواند و گفت: این امر مستلزم افزایش همکاری بانک ها در اعطای تسهیلات مناسب پیش از وقوع حوادث غیرمترقبه نظیر سیل و زلزله است تا در آن ایام از بروز خسارت های جبران ناپذیر پیشگیری شود.

وی با اشاره به افتتاح حساب 100 از سوی حضرت امام خمینی(ره) به منظور ساخت مسکن و سرپناه برای اقشار محروم جامعه، اظهار داشت: این اقدام بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی، حرکتی مدبرانه بود که باید هر ساله پاس داشته شود و مورد توجه قرار گیرد.

استاندار زنجان افزود: اقدامات شایسته ای از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ایام 21 تا 31 فروردین ماه به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن و دهه حساب ۱۰۰ انجام می شود که یاد امام و اقدام ویژه ایشان را در اذهان زنده نگه می دارد.

ارسال نظرات