تعامل با مؤسسات خیریه و هم‌افزایی کمک‌های این مؤسسات با اعتبارات امداد موجب ارائه خدمات اثربخش به مددجویان می‌شود.
کد خبر: ۸۸۴۸۹۴۳
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با ارائه گزارشی از آمار خانواده‌های زیرپوشش این نهاد که از خدمات مستمر و غیرمستمر بهره‌مند هستند تعداد این افراد را 22 هزار و 500 خانوار اعلام کرد و گفت: این تعداد شامل زنان سرپرست ، ایتام ، سالمندان ، بیماران صعب‌العلاج و سرطانی هستند که جمعیتی معادل 39 هزار نفر را شامل می‌شود.

هدایت صفری راهبرد کمیته امداد در دهه چهارم خدمت‌رسانی را توانمندسازی خانواده‌ها اعلام کرد و افزود: رویکرد کمیته امداد تقویت و تحکیم نهاد خانواده ، ایجاد اشتغال ، ارائه خدمات مددکاری حقوقی و خروج سالیانه 10 درصد از جامعه هدف از بدنه حمایتی است.

وی در ادامه اظهار داشت: علاوه بر ارائه خدمات فرهنگی و اشتغال بسترسازی برای استفاده از ظرفیت خیران و نیکوکاران در حوزه توانمندسازی خانواده‌ها از دیگر رویکردهای کمیته امداد است .

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان بابیان اینکه توفیقات زیادی در سال 95 در حوزه خدمت‌رسانی به نیازمندان در بخش‌های مختلف کارکردی این نهاد در سطح استان کسب شد، تصریح کرد: یکی از این توفیقات رشد بالای مشارکت خیران در جشن نیکوکاری بود که باهمت مردم نیکوکار استان رقم خورد.

وی افزود: یکی از عوامل توفیق در این بخش همراهی مؤسسات خیریه با کمیته امداد در این بخش بوده است .

صفری با تأکید بر اینکه تعامل با مؤسسات خیریه در حوزه محرومیت‌زدایی موجب هم‌افزایی در ارائه خدمات به نیازمندان می‌شود ، گفت : با این نگاه کمک‌های جزیره‌ای تبدیل به کمک‌های زنجیره‌ای و اثربخش خواهد شد .

این مقام مسئول تصريح کرد: تعامل با مؤسسات خیریه و هم‌افزایی کمک‌های این مؤسسات با اعتبارات امداد موجب ارائه خدمات اثربخش به مددجویان می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین کمیته امداد و موسسه خیریه مهدی موعود(عج) زنجان در سال 95 اشاره کرد و افزود : درراستای اجرای مفاد این تفاهم‌نامه در اسفندماه سال گذشته مبلغ 766 میلیون ریال توسط این موسسه به مددجویان کمیته امداد مساعدت شد .

صفری تعداد افراد بهره‌مند از خدمات موسسه خیریه مهدی موعود (عج) را 217 نفر اعلام کرد و گفت : این تعداد از مددجویان از ایتام زیرپوشش این نهاد هستند.

وی انجام کارهای مشترک با بهره‌گیری از ظرفیت و پشتوانه مردمی را در اثربخشی خدمات بسیار مهم توصیف کرد و اضافه کرد : هم‌افزایی در ارائه خدمات به نیازمندان باعث می‌شود خدمات قابل‌عرضه شده و در حوزه محرومیت‌زدایی با توفیق همراه شود.

ارسال نظرات