در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق تبین شد:
نشست اخلاقی با سخنرانی حجت الاسلام کارگران استاد اخلاق شهرستان در جمع طلاب پاره وقت مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۴۸۹۳۹
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق، در این نشست اخلاقی حجت الاسلام کارگران در راستای تهذیب نفس گفت: در برابر انسان یک دشمن قوی به نام نفس وجود دارد و چیزی که نفس را قوی می کند شیطان است؛ و همانطور که هر وسیله نقلیه ای به سوخت نیاز دارد نفس هم وقتی در وادی هوی و هوس می آید سوخت خود را از شیطان می گیرد ومی شود هوای نفس.

این کارشناس علوم دینی افزود: شیطان هوی نفس هر کسی را به چیز خاصی سوق می دهد مثلاً به سمت دروغ، تجمل گرایی و وسوسه و ... که یکی از بدترین آنها تکبر است که گاهی در قالب داشتن یک مدرک خاص، اصالت خانوادگی و یا چیزهای دیگر نمود پیدا می کند.

وی در مورد تکبر اظهار کرد: مگر انسان اولش چه بوده؟ غیر این که از نجاست بوجود آمده و بعد از آن حامل آن بوده و در نهاست هم که می میرد حتی توان رفتنبه خانه آخرتش را ندارد بلکه باید او را تشییع کنند!!!! و آنجاست که با زبانی که گناه کرده هر چه به او تلقین لا اله الا الله می کنند نمی تواند آن را بگوید.

حجت الاسلام کارگران ادامه داد: بدبخترین انسان کسی است که گناه خود را کوچک بشمرد، اگر کسی بخواهد در وادی اخلاق قدم بردارد باید تمام نکات را رعایت کند به گونه ای که حتی کودک 10 ساله را غیبت نکند.

ایشان در پایان با روایتی از آیت الله بهجت گفت: «هیچ سربازی بدون خاکریز زنده نمی ماند و هیچ نفسی هم بدون تهذیب زنده نمی ماند.»

ارسال نظرات