خبرهای داغ:
نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی:

مسئله اقتصاد مقاومتی نباید تنها در حد صحبت و شعار باقی بماند/وظیفه اصلی مجلس در سال جدید

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:سال 95 با عنوان اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل ناگذاری شد، به معنای آنکه، مسئله اقتصاد مقاومتی نباید تنها در حد صحبت و شعار باقی بماند و در مجموع اقداماتی که در حوزه اقتصاد مقاومتی انجام می گیرد و قدم هایی که در این حوزه برداشته می شود باید برای تک تک افراد جامعه قابل لمس باشد.
کد خبر: ۸۸۴۸۸۹۴
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج لنجان ، نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مسئولان و افرادی که خود را دلسوز نظام می‌دانند و بر مبنای انگیزه‌های اعتقادی از نظام دفاع می‌کنند در این بخش کوتاهی کردند، فلذا در وهله اول دولت و در گام بعد ما مجلسی ها باید به کم کاری های انجام گرفته اعتراف کنیم و واهمه ای نیز از این مسئله نداشته باشیم چراکه اقرار به کم کاری و یا اینکه راه را درست تشخیص نداده ایم ما را خار نمی کند بلکه خداوند متعال به ما کمک خواهد کرد ادامه راه را درست تشخیص بدهیم.
کوهکن اضافه کرد: مقام معظم رهبری امسال نیز همچون چند سال اخیر نامگذاری سال را در قالب اقتصاد مقاومتی تکرار کردند که یک بخش این عدم رضایت ایشان از اجرایی شدن صحیح اقتصاد مقاومتی است.
وی با اشاره به این که اگر برای اقتصاد مقاومتی سال گذشته گام های موثری در راستای اقدام و عمل برداشته میشد نتیجه ی آن اقدامات به طور طبیعی باید خود را در تولید و اشتغال نشان میداد، خاطرنشان کرد: فلذا نامگذاری سال 1396 به نام اقتصاد مقاومتی ،تولید_اشتغال نشان می‌دهد که متاسفانه علیرغم تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای اقتصاد مقاومتی، اقدام عملی بسیار کمی در کشور به انجام رسیده و فقط به برگزاری همایش‌ها و جلسات بسنده شده است.
وی ادامه داد: از سوی دیگر نکته بسیار مهمی که باید به آن توجهی جدی شود آن است که مقام معظم رهبری با نامگذاری سال جاری با عنوان اقتصاد مقاومتی؛ تولید_اشتغال به نوعی بحث اقتصاد مقاومتی را در سال گذشته بر مبنای اقدام و عمل خواستار شدند را ریل گذاری مجدد کردند.
وی اذعان کرد: سال 95 با عنوان اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل ناگذاری شد، به معنای آنکه، مسئله اقتصاد مقاومتی نباید تنها در حد صحبت و شعار باقی بماند و در مجموع اقداماتی که در حوزه اقتصاد مقاومتی انجام می گیرد و قدم هایی که در این حوزه برداشته می شود باید برای تک تک افراد جامعه قابل لمس باشد.
 وظیفه اصلی مجلس در سال جدید
 نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما موظفیم آن جا که تولید جواب گوی نیازهاست، با اهرم نظارت و برنامه ریزی به افزایش کیفیت دست پیدا کنیم تا میل و رغبت استفاده از تولید داخلی را در میان مردم افزایش دهیم؛ همچنین قوانین زاید و مزاحم، تاکید میکنم قواعد زاید در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی باید بر طرف شود و حوزه کاری مجلس را در جهت پالایش قوانین مرتبط با اقتصاد مقاومتی می دانیم.
وی با اشاره به اینکه دستگاه قضائی نیز به همین شکل مسائلی را در حوزه تحقق اقتصاد مقاومتی عهده دار است، ادامه داد: در بحث اقتصاد مقاومتی قوه مقننه باید سیاست­ های اقتصاد مقاومتی را به قوانین تبدیل کند و در جهت تحقق این سیاست­ ها، نظارت بر حسن اجرای امور داشته باشد؛ قوه مجریه نیز نقش اجرایی در تحقق این سیاست­ ها را بر عهده دارد لذا بعد از تبدیل شدن سیاست­ های اقتصاد مقاومتی به قانون، باید روش­ های اجرایی آن سیاست­ ها را به عنوان خط مشی برای خود لحاظ کند.
نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در این بین قوه قضائیه به وظیفه­ ی نظارت و رسیدگی به دعاوی حقوقی و دفاع از حق و عدالت، نقش پیشگیرانه و مقابله گرایانه را در این زمینه ایفا می­­ نماید که این مسئله بسیار مهم و حائز اهمیت است.
کوهکن با اشاره به اینکه در دستگاه قضایی فرهنگ برخورد با متخلفان، قعطعا بر اساس قانون و آئین دادرسی است، عنوان کرد: عملکرد قوه قضائیه، همان گونه که تاکنون مشاهده شده بسیار خوب و مقتدرانه بوده، اما نکته قابل توجه آن است در زمانی که حکمی صادر می شود، قاضی می تواند از اختیارات قانونی خود به درستی استفاده کند و نتیجه رای او به شکلی باشد که به تولید و اشتغال داخلی لطمه نزد البته این بدان معنا نیست که استقلال دستگاه قضایی خدشه دار شود و یا نه اینکه کسی دخالتی بکند و این مسئله بحث مستوفایی را میطلبد فلذا این قوه نیز می­ تواند همسو با قوای دیگر نقش خود را در تحقق اقتصاد مقاومتی به خوبی ایفا کند.
ارزیابی عملکرد مسئولان با دو پارامتر کمی «تولید و اشتغال»
وی بیان کرد: همه باید به این مهم توجه داشته باشیم مقام معظم رهبری حرف دل مردم را بیان می کنند و نیازها و مطالبات واقعی، قطعی و اولیه مردم را مطرح کرده و بر روی آن پافشاری دارند فلذا به ذهن می رسد اگر 3 قوه بخواهند در پایان سال شرمنده مقام معظم رهبری و مردم نشوند باید به یک باور مشترک برسند.
نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در این باور مشترک 3 قوه باید ارتباطات و همکاری بسیار بسیار نزدیکی با یکدیگر داشته باشند و همه چیز باید حول محور سرمایه گذاری آن هم سرمایه گذاری اشتغال زا بچرخد تا بتوانیم در پایان سال آمار و گزارشی ارائه کنیم که سالی که با عنوان تولید و اشتغال مطرح شد حداقل در مقایسه با سال گذشته چه میزان تولید و اشتغال جدید وبیشتر در کشور ایجاد شد.
ارسال نظرات