خبرهای داغ:
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان استان فارس مهم‌ترین رسالت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی اعلام کرد.
کد خبر: ۸۸۴۸۸۳۸
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸
زهرا افتخاری پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه معاون فرهنگی کانون پرورش فکری استان فارس اظهار داشت: مهم‌ترین رسالت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی است. 

وی با بیان اینکه کانون پرورش فکری مسیری برای بروز خلاقیت و تفکر است، گفت: این نهاد فرهنگی با کمک افراد متخصص و ایجاد ارتباط غیردرسی با دانش‌آموزان زمینه‌های بروز خلاقیت را در آنان فراهم کرده و از این لحاظ فراگیرترین شبکه است. 

مدیرکل کانون پرورش فکری استان فارس با بیان اینکه مربیان و مسئولان این نهاد فرهنگی باید به نیازهای فرهنگی، هنری و ادبی کودک و نوجوان 6 تا 18 ساله پاسخ دهند، افزود: برنامه‌هایی که در کانون پرورش فکری برنامه‌ریزی می‌شود باید با هدف جذب و پایداری اعضا و هم راستا با سند چشم‌انداز توسعه کشور باشد. 

افتخاری بیان کرد: همواره تلاش شده که عرضه محصولات و توجه به محتوای فرهنگی  در استان فارس هم راستا با سند چشم‌انداز توسعه کشور و اهداف و ماموریت‌های کانون باشد. 

محمد نظری، معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز در این مراسم با بیان اینکه  قدردانی یکی از آموزه‌های اخلاقی است، گفت: با وجود زیرساخت‌های بسیاری که در حوزه فرهنگی وجود دارد اما در حوزه فرهنگی و هنری هنوز به راهبرد معلوم دست پیدا نکرده‌ایم. 

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در حوزه فرهنگی و هنری نقش مهمی دارد، افزود: هنوز نگاه عمیق به مسائل فرهنگی نهادینه نشده است و بیشتر کارها و برنامه‌ها بر روی مسائل سطحی بوده است. 

نظری با تاکید بر ترویج آموزه‌های اخلاقی بیان کرد: متولیان فرهنگی باید به گونه‌ای عمل کنند تا اخلاق در جامعه ترویج و نهادینه شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها