خبرهای داغ:

ولنگاری تبلیغات شهری از درب و دیوار شهر شیراز می‌بارد

رئیس كمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز اعتقاد دارد كه ولنگاری تبلیغات شهری از درب و دیوار شهر شیراز می‌بارد و این مسئله نشئت گرفته از عدم مدیریت واحد در تبلیغات شهری و جزیره‌ای عمل كردن است.
کد خبر: ۸۸۴۸۸۲۸
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱
محمدرضا هاجری، رئیس كمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز در نطق پیش از دستور دویست و یازدهمین جلسه علنی این شورا با بیان اینكه ولنگاری تبلیغات شهری از درب و دیوار شهر شیراز می‌بارد، گفت: عدم مدیریت واحد در تبلیغات شهری و جزیره‌ای عمل کردن عامل تبلیغ کالاهای خارجی و برندهای بیگانه در تبلیغات شهری شده و جایی برای تبلیغ تولید کالاهای ملی و داخلی باقی نگذاشته است.

وی اضافه كرد: این رویه با اصول اولیه اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید و اشتغال داخلی مغایرت دارد و بهتر است شورای فرهنگ عمومی با مصوبات کاربردی جلو آشفته بازار تبلیغات شهری را بگیرد تا روح و روان شهروندان را بیش از این سوهان‌کشی نکنند.

هاجری با تأكید بر اینكه از اقتصاددانان خبره و آگاه شهری مشاوره گرفته تا راهکارهای کاربردی، تأمین منابع درآمد پایدار را به شهرداری ارائه كنند، گفت: هزاران راه کوتاه مدت و بلند مدت تأمین درآمدهای ثابت برای شهرداری وجود دارد که عاملی‌ می‌شود تا فشار عوارض و سهم خدمات، از دوش ساکنین مناطق محروم برداشته شود لذا باید راه‌های کوتاه و نرفته را شناسایی و در راستای خدمات‌رسانی آسان و ارزان به کار گرفت تا رضایت‌مندی شهروندان افزایش یابد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه سخنان خود با اشاره در پیش‌بودن انتخابات شوراها گفت: رضایتمندی شهروندان از عملکرد شورا و شهرداری در خدمت‌رسانی صادقانه و بی منت به مردم بعضی افراد لجوج و حسود را بر آن داشته به جای اثبات خویش به تخریب و تحریف شورا و شهرداری روی بیاورند.

وی گفت: ادامه خدمت شورا و شهرداری مطالبه عمومی است که از طریق آرای مردم تثبیت و شکل می‌گیرد، بر باد دادن زحمات و خدمات گسترده با اینگونه رویه‌های ناصواب امکان‌پذیر نیست، پس بهتر است عرض خود نبرند و زحمت ما ندارند چرا که ز خدمت به نعمت نپرداختیم. مسموم کردن فضای خدمت در شهر نشانه خوبی را به دنبال نخواهد داشت و گریبان مسموم و تخریب و تحریف‌کنندگان را خواهد گرفت.

رئیس كمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز همچنین به سفر رئیس جمهور به این كلان‌شهر اشاره كرد و گفت: در سفر قبل که ایشان را برای زیارت آرامگاه سعدی بردند، ایشان دستور دادند باغ جنب دلگشا تملک و به دلگشا الحاق شود و دستور دادند منازل مخروبه اطراف آرامگاه تملک و فضای مناسب گردشگری ایجاد شود و مسئولیت این دو کار به دو اداره میراث فرهنگی و گردشگری و راه و شهرسازی سپرده شده که قدم از قدم برنداشته‌اند و علاوه بر این‌ها، ساخت تالار سعدی در پشت آرامگاه سعدی ۱۰ ساله شده و هنوز در خم کوچه اول است.

وی اضافه كرد: حال که ریاست محترم جمهور به بهانه بزرگداشت شیخ مصلح‌الدین سعدی شیرازی به این شهر سفر می‌کند، بهتر است در حوزه اقدام و عمل به وعده‌های داده شده جامه عمل بپوشانند تا شهروندان باور کنند که خواستن توانستن است.

هاجری همچنین از مجمع نمایندگان فارس نیز درخواست كرد تا از فرصت سفر ریاست جمهور به شیراز بهره برده و در راستای ارتقای سطح ورزش و سلامت و حوزه زیارت وگردشگری با راه‌اندازی سازمان‌های وزرش و سلامت شهری و زیارت و گردشگری در شهرداری کلانشهر شیراز موافقت كنند تا خدمات گسترده و سازمان یافته شهرداری در حوزه ورزش و گردشگری بتواند کام تلخ شهروندان را در این دو حوزه شیرین كند.

رئیس كمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ماه‌های پر برکت و مبارک رجب، شعبان و رمضان نسخه بی‌بدیل درس حیات طیبه الهی و فرصت نابی است برای سیر و سلوک و صیقل و جلای عقول و قلوب.

وی افزود: مشتاقان فلاح و رستگاری در این ماه‌ها باید قدردان این فرصت‌ها بوده و با بسترسازی و فعالیت فرهنگی مناسب زمینه بهره‌برداری بیشتر از این ماه‌ها را برای شهروندان مهیا سازند و از این ایام غافل نمانند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها