خبرهای داغ:

برگزاری یادروز سعدی با حضور رئیس جمهور در زادگاه شیخ اجل + اعلام برنامه‌ها

همزمان با فرا رسیدن اول اردیبهشت‌ماه، روز بزرگداشت شیخ اجل سعدی شیرازی، مراسم یادروز این شاعر بزرگ پارسی‌گوی با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۴۸۸۲۶
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱
همزمان با فرا رسیدن اول اردیبهشت‌ماه، روز بزرگداشت شیخ اجل سعدی شیرازی، مراسم یادروز این شاعر بزرگ پارسی‌گوی شامگاه پنج‌شنبه، ۳۱ فروردین‌ماه و با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد.

همچنین در این برنامه جمعی از فرهنگوران، ادیبان، شاعران و اساتید برجسته كشورمان نیز به‌همراه چند تن از وزرایی كه با رئیس جمهور به شیراز می‌آیند، حضور دارند.

البته لازم به ذكر است كه نشست‌های علمی امسال یادروز سعدی از ساعت ۹ صبح در روز ۳۱ فروردین‌ماه نیز برگزار خواهند شد كه مانند هر سال این نشست‌ها در تالار مركز اسناد و كتابخانه ملی فارس برگزار خواهد شد.

در این نشست علمی، اصغر دادبه پیرامون «رندی در شعر سعدی»، محمدجعفر محلاتی پیرامون «صلح در سپهر اندیشه سعدی»، ضیاء موحد پیرامون «ترجمه‌های سعدی»، استاد احمد سمیعی گیلانی پیرامون «جدال سعدی با مدعی»، استاد یدالله کابلی خوانساری پیرامون «سی سال با سعدی» و کاوه بهبهانی پیرامون «سعدی و اخلاق فضیلت» سخنرانی خواهند کرد.

علاوه بر این‌ها همزمان با نشست علمی، نمایشگاه خوشنویسی «سی سال با سعدی» که روایت سی سال همنشینی استاد یدالله کابلی، استاد سرآمد خط شکسته فارسی با سعدی است، برگزار می‌شود.

برپایی نمایشگاه آرامگاه سعدی به روایت اسناد در گالری تار و پود مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس، اجرای موسیقی سنتی بر اساس اشعار سعدی توسط گروه «بیدل» به خوانندگی و سرپرستی حسام‌الدین سراج در آرامگاه سعدی، نمایشگاه گزیده کتاب‌های خطی، چاپ سنگی و چاپی سعدی، برگزاری نمایشگاه سعدی به روایت هنرمندانی با عنوان «اول اردیبهشت‌ماه جلالی» در گالری هپتا تهران با همکاری ایکوم ایران، سعدی‌خوانی در آرامگاه سعدی در روز اول اردیبهشت و نیز انتشار دفتر سوم دو فصلنامه «سعدی‌شناسی» از دیگر برنامه‌های این یادروز است.

طبق اعلام میراث فرهنگی فارس نیز بازدید از آرامگاه سعدی در روز اول اردیبهشت‌ماه برای عموم مردم رایگان است ضمن اینكه گلباران مرقد این شاعر بزرگ پارسی‌گوی نیز از دیگر برنامه‌های این یادروز است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها