خبرهای داغ:
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: تنها راه برون‌رفت از معضل بیکاری فارس، توجه و رونق گردشگری است.
کد خبر: ۸۸۴۸۸۲۳
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱
غلام مهدی حقدل در آیین تجلیل از دست‌اندرکاران ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری این شهر اظهار داشت: نوروز امسال از برخی مسافران و میهمانان در مورد مؤلفه‌های شیراز پرسش کردیم و نخستین موردی که مورد تأکید بود امنیت شیراز بود و این به مدد تعامل و همدلی دستگاه‌ها میسر شد.

در نوروز میراث فرهنگی، دانشگاه و آموزش‌وپرورش در کنار شهرداری برای آمادگی شهر زحمت کشیدند و مباحثی از قبیل هدایت و اسکان مسافران قابل‌تقدیر بود.

شهردار، معاونان، شهرداران مناطق، ستاد تسهیلات نوروزی و مدیران ستادی از فرمانداری تا کارشناسان و راهنمایان عاشقانه خدمات ارائه کردند و این زیبایی و هماهنگی در ذهن مسافران شیراز باقی می‌ماند و این افراد سفیران ما در سایر استان‌ها می‌شوند.

در استان ما مشکلات بسیاری فرا روی صنعت و کشاورزی وجود دارد و تنها راه نجات فارس از بیکاری صنعت گردشگری است.

نرخ رشد جمعیت شیراز هشت درصد شده و به یاد بیاوریم بالاترین نرخ رشد کشور در دوران دفاع مقدس و کمتر از چهار درصد بوده و یکی از دلایل این رشد جمعیت مهاجرت به سبب خشکسالی بوده و ایجاد راه‌های جدید اشتغال در صنعت گردشگری برای ما گریزناپذیر است.

در این راستا شورا ساخت هتل را از هرگونه عوارض معاف کرد تا با آمدن گردشگران شاهد رونق گردشگری شیراز باشیم.

شورای شهر شیراز سعی کرد برای رفع مشکلات مردم از هرگونه حاشیه پرهیزکرده و نخ تسبیح وحدت استان باشد و نتیجه آن انجام کارهای متعدد عمرانی، سرمایه‌گذاری و پروژه‌های فرهنگی و عمرانی بود که ر تمام ادوار شهری شیراز بی‌نظیر است.

تکمیل قطار شهری، خرید اتوبوس برای ناوگان حمل‌ونقل عمومی بدون کمک دولت، توسعه فضای سبز شیراز و فضاهای تفرجگاهی و گردشگری در باغات و ارتفاعات از دیگر مواردی بود که حقدل به آن اشاره کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها