مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

ارائه خدمات به خانواده‌ها با حضور خیران و مؤسسات خیریه فعال در حوزه مسکن

حضور خیران و مؤسسات خیریه فعال در حوزه مسکن در خانه‌دار شدن مددجویان فاقد مسکن این امکان را فراهم می‌کند که خدمات قابل‌توجهی به خانواده‌ها ارائه شود.
کد خبر: ۸۸۴۸۷۷۳
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه 60 درصد درآمد خانوارهای فاقد مسکن برای تأمین مسکن هزینه می‌شود، گفت: خدمات ارائه‌شده در بخش مسکن در کمیته امداد یکی از خدمات هزینه‌بر و تأثیرگذار در جامعه هدف است .

هدایت صفری با اشاره به اینکه مهم‌ترین محورهای فعالیت امداد در سه حوزه مسکن ، اشتغال و امور فرهنگی مددجویان است، افزود: تأمین مسکن برای مددجویان فاقد مسکن یا دارای مسکن نامناسب از خدمات موردتوجه و ویژه کمیته امداد استان است .

وی بابیان اینکه در حال حاضر یکی از نیازهای روز جامعه هدف کمیته امداد داشتن منزل مسکونی و سرپناه مقاوم است، اظهار داشت: بخش اعظمی از اعتبارات امداد به این حوزه هدایت می‌شود تا دغدغه خانواده‌ها در حوزه مسکن کم شده و راحت‌تر در مسیر توانمندسازی قرار گیرند.

صفری افزود : توانمندسازی خانواده‌ها مهم‌ترین اولویت کاری کمیته امداد است و ارائه خدمات مسکن مسیر توانمندسازی مددجویان را تسهیل می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان بابیان اینکه خدمات عمرانی کمیته امداد در حوزه مسکن مددجویان در بخش‌های مختلف ارائه می‌شود، تصریح کرد: تعمیر و بهسازی ، اخذ انشعاب آب ، برق ، گاز و همچنین بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی ازجمله خدمات عمرانی است که بر اساس نیاز به مددجویان ارائه می‌شود.

صفری در ادامه فعالیت استان در بخش مسکن مددجویان را در سال 95 مناسب ارزیابی کرد و گفت : تعداد 2هزار و 529 مورد خدمات عمرانی در سال گذشته برای مددجویان زیرپوشش کمیته امداد استان انجام‌شده است.

وی میزان اعتبار هزینه شده در بخش مسکن در سال گذشته را 47 میلیارد و 228 میلیون ریال اعلام کرد و افزود : مبلغ 18 میلیارد و 995 میلیون ریال از محل کمک‌های مردمی و 28 میلیارد و 233 میلیون ریال از محل اعتبارات کمیته امداد در این بخش هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه بابیان اینکه در حال حاضر 3 هزار و 198 خانوار مددجوی زنجانی فاقد مسکن یا مسکن نامناسب در استان هستند، اضافه کرد: در تلاش هستیم در یک دوره زمانی 3 تا 5 ساله این تعداد از خانواده‌ها صاحب مسکن شوند.

صفری یکی از رویکردهای این نهاد در حوزه مسکن را گسترش حضور خیران در این بخش اعلام کرد و گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در جامعه در تلاش هستیم خدمت مسکن در کمیته امداد مردمی شود .

وی افزود: حضور خیران و مؤسسات خیریه فعال در حوزه مسکن در خانه‌دار شدن مددجویان فاقد مسکن این امکان را فراهم می‌کند که خدمات قابل‌توجهی به خانواده‌ها ارائه شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با تأکید بر اینکه مبنای فعالیت کمیته امداد در احداث مسکن سرعت در اقدام، وسعت در عمل و کیفیت در اجرا است، گفت: با استفاده از ظرفیت‌های مردمی، بسیج سازندگی، دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی روستاها و مؤسسات خیریه فعال در این بخش می‌توان به این مهم دست‌یافت.

ارسال نظرات