در گفتگو با مسئول سازمان بسیج کارگری کشور مطرح شد
مسئول سازمان بسیج کارگری کشور با اشاره به این موضوع که برای حرف شنوی از مقام معظم رهبری باید نقطه شروعی را در زندگی خود ایجاد کنیم، گفت: برای اینکه بتوانیم آخرین حربه ای که در اختیار دشمن است را از وی بگیریم باید اقتصاد مقاومتی را اجرایی کنیم.
کد خبر: ۸۸۴۸۷۴۸
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
به گزارش سازمان بسیج کارگری کشور خبرگزاری بسیج،محمد ابراهیم کریمی مسئول این سازمان  با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی و تاکید مقام معظم رهبری روی این موضوع اظهار داشت: در بحث اقتصاد مقاومتی بنا داشتیم تا بتوانیم آخرین حربه‌ای که در اختیار دشمن قرار دارد را از وی بگیریم که اقتصاد مقاومتی نسخه عملیاتی این موضوع به شمار می‌آمد اما متاسفانه تاکنون این مهم عملیاتی نشده است که اگر چنین اتفاقی می‌افتاد به جرات می‌توان گفت بیش از 95 درصد مشکلات اقتصادی کشور ما حل می‌شد.

مسئولین در حوزه اقتصاد مقاومتی نمره قابل قبولی نگرفتند

وی با توجه به عملکرد دولت در حوزه اقتصادی در سال 95 بیان داشت: اگر کارنامه دولت در بخش اقتصاد مقاومتی کارنامه درخشانی بود قطعا مقام معظم رهبری روی این موضوع اینقدر تاکید نمی کردند حتی خودشان نیز در فرمایشات نورزیشان فرمودند که چون آثار محسوسی از اقتصاد مقاومتی هنوز در جامعه حس نمی‌شود امسال را هم به همین نام با محوریت تولید و اشتغال مطرح فرمودند.

مسئول سازمان بسیج کارگری کشور با بیان اینکه در حوزه اقتصاد مقاومتی مسئولین ما نمره قابل قبولی را نگرفتند عنوان کرد: ما که در بطن جامعه کارگری هستیم مشاهده میکنیم که واردات بی رویه بیشترین ضربه را به اقتصاد ما وارد می کند و اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای بسیار ضعیف است.

کریمی افزود: برای جلوگیری از واردات بی رویه مسئولین باید عزم خود را جزم کنند و به صورت جدی در مقابل چنین معضلی ایستادگی کنند اما متاسفانه در بعضی از جاها مواردی مشاهده می‌شود که انگار اصلا اینها نمی خواهند مقابله‌ای در برابر این موضوع از خود نشان دهند.

حرام شرعی اعلام کردن کالاهای وارداتی برای ولایتمداران بار معنایی بالایی دارد

وی با عنوان اینکه حضرت آقا استفاده از کالای خارجی را در شرایطی که توان تولید همان کالا در داخل وجود داشته باشد حرام شرعی اعلام کرده‌اند، اظهار داشت: این کلام حضرت آقا بار معنایی بالایی دارد و کسانی که خودشان را ولایتمدار می دانند می دانند چه در بخش دولتی و چه خصوصی باید آستین ها را بالا بزنند و از واردات کالاهای قاچاق و کالاهایی که مشابه آن در کشور تولید میشود جلوگیری کنند.

مسئول سازمان بسیج کارگری کشور با اشاره به اینکه توسعه تولید ملی تنها با شعار صورت نخواهد گرفت و باید وارد میدان عمل شد و به توانمندی داخل به عنوان نقطه ثقل و مبانی تولید تکیه کنیم، خاطر نشان کرد: آقا فرمودند که از هر 5 هزار کانتینری که وارد کشور می شود تنها 100 یا نهایتا 150 عدد از این کانتینر ها کنترل می‌شوند، خب چرا باید چنین وضعیتی در مبادی ورودی کشور ما وجود داشته باشد؟! عده ای از مسئولین کمبود تجهیزات و امکاناتی مثل دستگاه «ایکس ری» را بهانه می کنند.

وی ادامه داد: جای تعجب است وقتی توان داخلی ما حتی امکان تولید دستگاه ایکس ری را با دقتی بیشتر از نوع خارجی اش دارد و مقام معظم رهبری بر کنترل واردات این همه تاکید دارند چرا مسئولین با تولید کنندگان داخلی برای رفع این مشکل عقد قرارداد نمی کنند؟!

tplp_img_3005.jpg

فرمایشات رهبری تکلیف سنگینی است که بر دوش ما ولایتمداران قرار دارد

محمد ابراهیم کریمی با عنوان اینکه وقتی حضرت آقا چندین سال است با قوت روی موضوع اقتصاد مقاومتی تاکید دارند ما ولایت مداران باید به خود بیاییم، گفت: همه ما در هر لباس و مسئولیتی که باشیم وقتی خود را مومن، متعهد، ولایتمدار و انقلابی می‌دانیم سوای از این موضوع که هر کدام چه مسئولیت هایی حقیقی و حقوقی را در جامعه داریم،  فرمایشات مقام معظم رهبری به عنوان ولی امر مسلمین تکلیف سنگینی را بر دوش ما می گذارد که باید با جان و دل برای این موضوع کار کنیم.

وی افزود: حضرت آقا سال گذشته واردات کالای مشابه تولیدات داخلی را مطلقا ممنوع و امسال حرام شرعی اعلام کردند، آیا اینها برای ما تکلیف ایجاد نمیکند؟!

باید نقطه شروعی را برای حرف شنوی از ولایت در زندگی خود ایجاد کنیم

مسئول سازمان بسیج کارگری کشور با توجه به اینکه تمامی افراد باید نقطه شروعی را برای حرف شنوی از رهبری چه در زندگی شخصی و چه در زندگی اداری خود داشته باشند، عنوان کرد: تا قبل از اینکه حضرت آقا قیود اقتصاد مقاومتی،  مطلقا ممنوع و حرام شرعی برای خرید کالای خارجی را اعلام کنند،  توجه افراد به ایرانی بودنی یا غیر ایرانی بودن کالاهایی که خرید می کردند شاید زیاد مهم نبود اما در شرایط فعلی که مقام معظم رهبری اینقدر بر خرید تولیدات داخلی تاکید دارند باید نقطه شروعی را در زندگی خود برای حرف شنوی از ولایت آغاز و با ایجاد حساسیت در رفع نیازها و خریدهای خود تنها از کالاهای داخلی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: این روند باید طوری پیش برود که کم کم به یک مطالبه عمومی تبدیل شود، یعنی مردم از مغازه دارها بخواهند که تنها کالای ایرانی را عرضه کنند و بخواهیم که در مراحل بعدی تولید اگر کالایی عیب و ایرادی هم داشت این ایرادات برطرف گردیده و به تقویت تولید و کیفیت محصول منتهی شود.

k0d7_photo_2017-04-10_12-28-39.jpg

کنگره 14 هزار شهید جامعه کارگری گل سر سبد اقدامات ما در سال 95 بود

کریمی با اشاره به کنگره 14 هزار شهید جامعه کارگری و برنامه های سازمان برای اجلاسیه پایانی آن اظهار داشت: حدود 2 سال بعد از تشکیل ستاد که در اواخر سال 94 صورت گرفت اقداماتی را در دو بخش تولید محتوا و ایجاد بستری مناسب و ایجاد انگیزش در جامعه کارگری شروع کردیم و طبیعتا گل سر سبد برنامه های ما در سال 95 پیگیری مسائل و مباحث کنگره 14 هزار شهید جامعه کارگری بود.

وی ادامه داد: اجلاسیه نهایی این کنگره نیز در نیمه نخست سال 96 برگزار خواهد شد و تولیداتی را که در این کنگره داشتیم مثل کتاب، فیلم و مستنداتی که تهیه شده بودند به صورت گسترده منتشر خواهند شد و در سراسر کشور در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

شهید علی رضائیان شهید شاخص سال 96

مسئول سازمان بسیج کارگری کشور با توجه به انتخاب سردار شهید علی رضائیان به عنوان شهید شاخص سال 96 بسیج کارگری و همچنین فلسفه این انتخاب عنوان کرد: حدود6 تا 7 سال است که تمام اقشار سازمان بسیج هر ساله شهدایی را با عنوان شهید شاخص سال انتخاب می کنند، البته تمامی شهدا برای ما بسیار عزیز و والا مقام هستند و همگی شان در راه خدا و به تأسی از سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) در این مسیر قدم برداشتند اما چون هدف ما از این انتخاب های سالانه بحث الگودهی به جامعه مخاطب می‌باشد سعی میکنیم تا هر سال برجستگان شهدا را به عنوان شهید شاخص سال معرفی کنیم.

وی با اشاره به زندگی نامه این شهید بیان داشت: شهید رضائیان متولد سال 1362 ه.شمسی در تهران متولد و در معیت خانواده در اصفهان سکونت داشتند، این شهید بزرگوار طی دوران زندگی خود علاوه بر مبارزات خستگی ناپذیر با عوامل شاهنشاهی و تحمل شکنجه‌های طاقت فرسای ساواک توفیق حضور در دفاع مقدس را پیدا کرده و در آبانماه 1362 ابتدا به شدت مجروح و سر انجام پس از انتقال به بیمارستان به شهادت می رسد.

خلع سلاح استکبار جهانی با تقویت تولید ملی

محمد ابراهیم کریمی با بیان جهت گیری های سازمان بسیج کارگری کشور در سال جدید، بیان داشت: جامعه کارگری همچون مثلثی است با سه راس مهم تولید(صنعت)، کارگر و کارفرما،  از همین رو می توان گفت اگر بستر تولید کارخانجات و کارگاه های تولیدی فراهم شود پایه و ستون اقتصاد مقاومتی در کشور مستحکم خواهد شد و اگر بر عکس حمایت های لازم از تولیدات داخلی صورت نگیرد شاهد این خواهیم بود که مثل وضعیت فعلی کارخانه ها و کارگاه های تولیدی با ظرفیت تولید10، 20 و نهایتا تا 30 درصد به تولید خواهند پرداخت و این بدان معناست که تعداد بسیار زیادی از افراد از کار بیکار خواهند شد و در معیشت خود دچار مشکل خواهند شد که اگر تولید در کشور ما رونق پیدا کند آنگاه مسئله اشتغال و معیشت در کشور ما حل و استکبار جهانی نیز خلع سلاح خواهد شد.

وی با اشاره به دو انتخابات مهم پیش رو در کشور بیان داشت: مردم در جمهوری اسلامی از بدو پیروزی نشان دادند که در همه صحنه های مهم اجتماعی و سیاسی پای کار آمدند و این یکپارچگی نشان از همدلی و همفکری مردم با نظام جمهوری اسلامی ایران دارد.

مسئول سازمان بسیج کارگری کشور در پایان خاطر نشان کرد: انشاالله جامعه کارگری کشور در این انتخابات هم هوشمندانه و پرتلاش وارد صحنه خواهند شد تا بتوانند با شور و نشاط فرد و افرادی را وارد عرصه سیاست و اداره مملکت کنند که از جهت التزام عملی به ولایت امتحان خوبی را پس داده باشند.


ارسال نظرات