خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی گفت: حضور افراد متفاوت در صحنه انتخابات نشان از آزادی مردم در انتخاب را دارد و کاملا مثبت تلقی می‌شود، در واقع اتفاق خوبیست و حتی در صحنه بین المللی ثابت می‌کند که در کشور ما دموکراسی برقرار است.
کد خبر: ۸۸۴۸۶۸۶
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶

کامبیز هوشیار کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین در رابطه با "حضور افراد متفاوت از اقشار مختلف جامعه در ثبت‌نام انتخاباتی" اظهار کرد: در رابطه با موج ثبت نام های انتخاباتی باید گفت که ما در هر دوره با این مسئله مواجه هستیم که 100ها نفر از مردم عادی و یا دارای سوابق برای ثبت نام حضور می‌یابند.

وی افزود: به اعتقاد من این عملکرد نشان از آزادی مردم در انتخابات دارد و کاملا مثبت تلقی می‌شود، در واقع اتفاق خوبیست و حتی در صحنه بین المللی ثابت می‌کند که در کشور ما دموکراسی برقرار است.

هوشیار تبیین کرد: بعد از ثبت نام بحث رسیدگی و شایستگی افراد است که مراحل خاص خودش را می‌طلبد که بحث رجل سیاسی و گزینش آنان مطرح می‌شود و این به عهده شورای نگهبان است که وظیفه رسیدگی افراد ثبت نامی را دارد و باید اجرا کند.

این کارشناس تشریح کرد: شورای نگهبان باید افرادی را که در حد یک رجل سیاسی هستند و شایستگی کاندیداتوری را دارند برمی‌گزیند و در نهایت انتخاب شخص موردنظر با رآی و نظر مردم  صورت می‌گیرد.

کامبیز هوشیار جامعه اسلامی را حاوی دموکراسی می‌داند و می گوید: در دوره قبل شاهد بودیم که از همه جهات افراد کاندیدای انتخابات داشتیم چه اصولگرا و چه اصلاح طلب؛ که نشان دهنده آزادی بیان همه نوع افکار در کشور است و ملت با بصیرت مردمی دست به انتخاب هوشیارانه بزنند.

1007/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها