خبرهای داغ:
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زیرکوه گفت: بهره وری اقتصادی موقوفات و اجرای امینانه نیات از اهداف عالیه اوقاف است.
کد خبر: ۸۸۴۸۶۵۹
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام حسین رحیمی، اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه در چهارچوب قوانین و مقررات یکی از وظائف مهمی که سعی بر انجام آن دارد را بهره وری موقوفات و بروز نمودن اجارات املاک وقفی دانسته و بر گرفتن حق واقعی موقوفه تاکید زیادی کرده است .

وی ادامه داد: زیباترین خدمتی که یک فرد با ایمان می تواند به مردم بکند از مال و سرمایه آنان دفاع و حراست کند و موقوفات هم درواقع املاکی هستند که متعلق به شخص خاصی نیستند بلکه متعلق به همه مردم هستند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زیرکوه تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه هم در راستای همین هدف والا نسبت به بهره وری موقوفات و افزایش درآمد آنان به نرخ عادله روز طبق ضوابط و دستورالعمل های مربوطه اقدام می کند و در این راستا به متصرفینی که در این زمینه تفریط میکنند برخورد کرده و طبق مقررات نسبت به واگذاری املاک به متقاضیان دیگر عمل می کند .

حجت الاسلام رحیمی به شعار سال اشاره کرد و گفت: توجه ویژه به ارتقا بهره‌وری موقوفات و بقاع متبرکه با رویکرد اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال در دستور کار مجموعه اوقاف و امور خیریه قرار گرفته و شعار سال 96 اوقاف هم نامگذاری شده است.

وی افزود: ما بر این باوریم که توسعه و ترویج فرهنگ وقف می‌تواند بهترین راهکار در تقویت اقتصاد ملی و خوداتکایی کشور در همه زمینه‌ها باشد و به همین دلیل تمام تلاش خود را در راستای ترویج و تبلیغ این سنت حسنه و افزایش بهره‌وری موقوفات به کار خواهیم گرفت تا بتوانیم با رشد عوائد حاصله از موقوفات، نیات واقفان خیراندیش را به نحو مطلوب‌تری اجرا کنیم.

حجت الاسلام رحیمی تصریح کرد: هدف سازمان اوقاف و امور خیریه پیگیری مؤثرتر امور محوله قانونی و تحقق اهداف عالیه در امر توسعه، احیاء و افزایش بهره‌وری موقوفات و بقاع متبرکه است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها