دکتر مقدم گفت: مهم ترین عامل برای جلوگیری از بحران جمعیت و سالمند شدن جمعیت کشور، آموزش و پرورش و رفع مشکلات فرهنگی است.
کد خبر: ۸۸۴۸۶۵۱
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵

برای جلوگیری از بحران جمعیت آموزش و فرهنگ سازی لازم استدکتر امان الله قرائی مقدم جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با بحران جمعیت که پیش رو داریم و آسیب های آن بیان داشت: در دهه های گذشته خطر انفجار جمعیت به وسیله سازمان ملل مطرح شد.

وی افزود: به همین جهت قبل از انقلاب اسلامی ایران حداقل تعداد فرزند برای هر خانواده ایرانی دو فرزند بود و به تدریج درس تنظیم خانواده در دانشگاه ها تدریس می شد و جمعیت را تا حد زیادی کنترل و کاهش دادند.

دکتر قرائی مقدم با اشاره به نظریه های مختلف درخصوص جمعیت گفت: در رابطه با میزان جمعیت چهار نظریه وجود دارد که از میان این نظریه ها اسلام افراد را به فرزندآوری تشویق می کند و همین نظریه مورد پذیرش است. البته جمعیت باید به گونه ای باشد که شغل، بهداشت، آموزش و مسکن برای افراد جامعه مخصوصا جوانان فراهم شود.

این جامعه شناس تصریح کرد: مهم ترین عامل برای جلوگیری از بحران جمعیت و سالمند شدن جمعیت کشور، آموزش و پرورش و رفع مشکلات فرهنگی است. در حال حاضر بیکاری، بالا رفتن سن ازدواج، فقر، تورم، نبود نشاط در جامعه و افزایش طلاق در جامعه موجب کاهش ازدواج شده و همین مسئله در کاهش جمعیت نقش دارد.


ارسال نظرات