یک فعال کارگری در انجمن‌های صنفی با انتقاد از توقف 18 ماهه بیمه کارگران خراسان رضوی نسبت به عملکرد مسئولان دولتی انتقاد کرد و گفت: در 18 ماه گذشته هیچگونه سهمیه‌ای به کارگران تخصیص داده نشده است.
کد خبر: ۸۸۴۸۶۰۶
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، مجتبی نکومنش عضو هیأت مدیره انجمن صنفی کارگران گچ‌کار ساختمانی مشهد با اشاره به اینکه برخلاف وعده دولتی‌ها مبنی بر ایجاد سهمیه بیمه کارگران ساختمانی، حتی یک کارگر ساختمانی از طریق انجمن صنفی‌های خراسان رضوی به شعبات تأمین اجتماعی معرفی نشده‌اند، گفت: بیمه کارگران ساختمانی به صورت سهمیه‌بندی انجام می‌شود و این موضوع نشان می‌دهد که هیچ سهمیه‌ای به این استان بزرگ تخصیص داده نشده است. 

وی افزود: با پیگیری‌های متعدد نمایندگان کارگران ساختمانی در استان به هیچ نتیجه مثبتی دست نیافته‌ایم و روزانه شاهد ازدحام کارگران ساختمانی در نوبت بیمه هستیم. 

این فعال کارگری با تأکید بر اینکه اعتماد کارگران نسبت به انجمن‌های صنفی سلب شده است، افزود: هم اکنون کارگران ساختمانی انجمن‌ها را به عنوان مسئول عدم بیمه شدنشان می‌دانند چرا که حقوقشان پایمال شده است. 

وی با اشاره به اینکه بیمه تأمین اجتماعی کمترین و حداقل حمایت‌ها است، افزود: مسئولان کشور نسبت به دغدغه‌های کارگران ساختمانی و مشکلات بیمه‌ایشان بی‌تفاوت هستند چرا که 18 ماه از عدم سهمیه بیمه آنان می‌گذرد.

به گزارش فارس، علی ربیعی، وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی دو هفته پیش در دیدار نوروزی با کارکنان سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به شرایط نامساعد زندگی کارگران ساختمانی از تحت پوشش قرارگرفتن 200 هزارنفر از این افراد خبر داده و گفته بود: این امر می‌تواند به افزایش امنیت خانواده‌های کارگران ساختمانی کمک کند.

ارسال نظرات