کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با «بسیج»

عدم هماهنگی عرضه و تقاضا از دلایل اصلی افزایش قیمت میوه است

سبحانی گفت: متأسفانه علی رغم اینکه مسئولین امر هرساله از آمادگی انبارهای دولتی برای تنظیم صحیح بازار سخن می گویند اما در هنگام عمل می بینیم که بازارها خالی شده و راه برای تورم مقطعی قیمت هموار می شود.
کد خبر: ۸۸۴۸۵۹۵
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۰
محمد حسین سبحانی کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به نوسانات عجیب قیمت میوه در ایام نوروز و پس از آن اظهار داشت: این افزایش قیمتها می توانند علل مختلفی داشته باشد اما باید توجه داشت که با هر علتی این عمل رخ دهد، زیان های متعددی برای مردم و جامعه به بار خواهد آورد.
 
وی عدم هماهنگی عرضه و تقاضا را از دلایل اصلی افزایش قیمت میوه خواند و گفت: متأسفانه علی رغم اینکه مسئولین امر هرساله از آمادگی انبارهای دولتی برای تنظیم صحیح بازار سخن می گویند اما در هنگام عمل می بینیم که بازارها خالی شده و راه برای تورم مقطعی قیمت هموار می شود.
 
سبحانی خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از محصولات کشاورزان بر سر زمین هایشان از بین می رود در حالی که با ساز و کاری مناسب می توان این محصولات را به بازار رساند و قیمت را به حد معقول رساند.
 
این اقتصاددان با بیان اینکه بی توجهی دولت به معیشت کشاورزان کاملا مشهود است، افزود: این بی توجهی هم به کشاورزان و هم به صنعت کشاورزی و هم به سایر اقشار مردم آسیب می رساند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار