سرداری از برگزاری مسابقات دانش آموزی قرآن، عترت و نماز استان با حضور 1700 دانش‌آموز برگزيده مرحله شهرستانی در كانون ولايت تفت خبر داد و گفت: این مسابقات از 31 فروردین ماه به مدت سه روز در کانون ولایت تفت برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۸۴۸۵۰۶
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش یزد پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری سی و پنجمين دوره مسابقات دانش‌آموزی قرآن، عترت و نماز استان اظهار داشت: این مسابقات از 31 فرودين‌‌ماه تا سوم ارديبهشت‌ماه در كانون ولايت تفت برگزار خواهد شد.

علی سرداری تعداد شرکت کنندگان در این دوره ازمسابقات را 1700 دانش آموز عنوان کرد و افزود: از این تعداد 80 نفر به عنوان برگزیده این مسابقات به مرحله کشوری راه می یابند و 110 داور استانی و کشوری در رشته‌های مختلف آن را قضاوت می‌کنند.

وی همچنين از برگزاری مسابقات قرآنی فرهنگيان در چهار رشته در ارديبهشت‌ماه سالجاری اشاره کرد و گفت: در مرحله شهرستانی اين مسابقات در مجموع دو هزار و 170 فرهنگی با هم رقابت كردند كه 120 نفر به عنوان برگزيده به مرحله استاني راه يافتند.

سرداری تصریح کرد: نماز جماعت در مدارس استان با همكاری 769 امام جماعت اقامه می‌شود؛ البته در استان يزد 56 مدرسه تحت عنوان مدارس امين فعاليت دارند كه در اين مدارس روحانی تمام وقت همچون ساير كادر مدرسه حضورفعال دارند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش یزد به روند اوقات فراغت دانش اموزان اشاره کرد و افزود: 85 کانون فرهنگی و تربیتی ، یکهزار و 700 پایگاه ورزشی و تمام دارالقرآن‌ها و پژوهشسراهای این اداره کل برای اوقات فراغت دانش آموزان مهیا شده است.

این مسئول از اجرای طرح همیار گردشگر برای نخستین بار در استان خبر داد و ادعان کرد: این طرح یاد شده با همکاری سازمان میراث و فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان برگزار می‎شود که در راستای این طرح 360 دانش آموز از 12 واحد اموزشی با هدف تربیت راهنمایان گردشگران آموزش های لازم را فرا می‌گیرند.

وی برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در سطح هنرستان‌ها ، حضور صاحبان صنایع در مدارس ، بازدید دانش آموزان از صنایع و حرف مختلف را از برنامه‌های هفته مشاغل در هنرستان‌های استان اعلام کرد و ادامه داد: ارائه بانک اطلاعاتی شغلی و حضور سفیران تولید و اشتغال در مدارس واجرای طرح همیار گردشگراز دیگربرنامه‌های آموزش وپرورش استان درسالجاری است.

سرداری عنوان کرد: امسال 220 مبلغ دينی نيز به منظور رفع شبهات و پاسخ به سئوالات دينی دانش‌آموزان به مدارس استان اعزام شدند؛ همچنين برای اولين بار دانش‌آموزان برگزيده قرآنی استان در برنامه تلويزيونی اسراء شبكه قرآن شركت كردند.

ارسال نظرات