نشست خبری مسئول ستاد راهیان نور سپاه حضرت عباس(ع) با حضور اصحاب رسانه و با ارائه گزارش عملکرد سال 95و برنامه های سال 96 برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۴۸۴۹۹
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۷

به گزارش خبر گزاری بسیج از اردبیل، عملکرد راهیان نور سپاه حضرت عباس(ع) در جمع خبرنگاران تشریح گردید.

سرهنگ سید شفیع حسینی مسئول ستاد راهیان نور سپاه حضرت عباس(ع) با تقدیر از صدا وسیمای مرکز اردبیل در پوشش خبری و برنامه ای خوب راهیان نور در سال 95 از اصحاب رسانه هم به خاطر پوشش خبری و همکاری خوب در سال 95 در پوشش خبری برنامه های سپاه و بسیج تقدیر کرد.

حسینی با اشاره به تاریخچه راهیان نور در انقلاب اسلامی گفت: همزمان با دفاع مقدس و بعداز آزاد سازی خرمشهر عده ای از مردم از جمله خانواده شهدا راهی مناطق عملیاتی جنوب کشور شدند تا ضمن گرامی داشت یاد خاطره شهدای همیشه جاوید وطن از محل رشادت ها و شهادت های رزمندگان بازدید نمایند که در واقع بدین وسیله اولین کاروان های راهیان نور شکل گرفت و بعداز قبولی قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت ، دانشجویان به صورت آگاهانه و خود جوش نسبت به راه اندازی راهیان نور اقدام کردند که به تدریج با استقبال و علاقه عموم مردم و مسئولین این کار قالب سازمان یافته تری به خود گرفت و در نهایت در تاریخ 20 اسفند سال 76 به مناسبت حضور مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در یادمان هویزه، این روز را به نام روز راهیان نور نام گذاری کردند.

سرهنگ حسینی در ادامه صحبت های خود گفت: درحال حاضر راهیان نور در قالب سه قشر تخصصی شامل راهیان نور دانشجویی ، دانش آموزی  و عمومی در سطح کشور برگزار می شود.

وی به قرارداد سازمان بسیج با وزارت آموزش و پرورش مبنی براعزام دانش آموزان  سال دوم متوسطه به راهیان نورجنوب و شمال غرب کشور اشاره کرد و افزود: در سال جاری بیش از 95 درصد از دانش آموزان با همکاری آموزش و پرورش استان و مدارس مربوطه به مناطق عملیاتی اعزام شده اند.

مسئول ستاد راهیان نور سپاه حضرت عباس(ع) اذعان داشت طبق تفاهم نامه ای که مابین سازمان بسیج با وزارت علوم تحقیقات و فناوری منعقد شده است، دانشجویان علاقه مند به فرهنگ ایثار و شهادت در قالب کاروان راهیان نور دانشجویی به مناطق عملیاتی جنوب و شمال غرب کشور اعزام می شوند، که در سال 95 با حضور حداکثری این عزیزان مواجه شدیم و این موفقعیت در سایه زحمات و تلاش مسئولین ذیربط دانشگاه ها انجام گرفت.

حسینی اضافه کرد: در مجموع 21580 نفر از استان دارالارشاد اردبیل در قالب راهیان نور از تمام اقشار بسیج استان با همکاری و هماهنگی تمام دستگاه های فرهنگی و دولتی، از نزدیک محل یادمان های جنوب و شمال غرب کشور زیارت کرده اند.

به گفته رییس ستاد راهیان نور سپاه حضرت عباس(ع) از مجموع زائران سال 95 بیش از 13هزار نفر دانش آموز ، نزدیک به 7هزار نفر از اقشار مختلف مردم در قالب کاروان های راهیان نور عمومی و حدود 2 هزار نفر نیز در قالب کاروان های دانشجویی ، اساتید دانشگاه ها ، کارکنان ادارات و نهادهای دولتی و .. بودند که در طول سال از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در شمال غرب ،غرب و جنوب غرب کشور بازدید به عمل آورده اند.

معاون اجرایی سپاه حضرت عباس(ع)  در ادامه سخنان خود در نشست خبری راهیان نور گفت: امروزه در دو جبهه جهاد اقتصادی و جهاد فرهنگی با استکبار جهانی در حال مبارزه هستیم و از این رو از تمام رسانه ها می خواهیم در راستای کمک به این مبارزه فرهنگی از هیچ تلاشی فروگذار نباشند تا بتوانیم همانند هشت سال دفاع مقدس از این مبارزه هم سربلند بیرون بیاییم.

شفیع حسینی با اشاره به آمار روز افزون صدمات فرهنگی در خانواده های ایرانی و سطح جامعه افزود : امروزه شاهد افزایش آمار طلاق و بزه های اجتماعی در سطح جامعه هستیم که خود نشانگر نیاز به کار فرهنگی و جهاد علمی و ایثار گرانه در سطح جامعه است.

سرهنگ پاسدار حسینی از افتتاحیه راهیان نور سال 96و 97 در 7 اردیبهشت سال جاری در منطقه عملیاتی بازی دراز استان کرمانشاه با حضور فرماندهان جنگ تحمیلی خبر داد و گفت: این مراسم میزبان مهمانانی از استان اردبیل نیز خواهد بود.

حسینی در پایان سخنان خود از همکاری و هماهنگی ادارات ، دستگاه های دولتی و فرهنگی ، مسئولین استانی و شهرستانی ، اصحاب رسانه و در نهایت سپاه پاسداران حضرت عباس(ع) که در اجرا و انتشار این فریضه با برکت در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در طول برگزاری راهیان نور استانی تقدیر و تشکر کرد.

در این نشست سرهنگ صالح زارعی مسئول سازمان اردوئی و گردشگری سپاه حضرت عباس نیز با تشریح برنامههای سال جدید از عملکرد دستگاه ها و نهاد های فرهنگی استان در راهیان نور سال 95 تقدیر و تجلیل کرد و گفت : راهیان نور با هدف والای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن روحیه خود باوری بنیانگذاری شده و با قوت ادامه دارد و استمرار این حرکت عظیم فرهنگی نیازمند همکاری و همدلی تمامی مسئولین نهاد ها و سازمان های فرهنگی است.

زارعی سهمیه راهیان نور استان در سال جدید را هم 23هزار نفر عنوان کرد و گفت : اعزام کاروان های راهیان نور در طول سال برنامه ریزی شده و ادامه دارد و امید واریم بتوانیم با قوت و برنامه ریزی دقیق این برنامه فرهنگی را در کمال سلامت و موفقیت به پایان ببریم.

خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردبیل: سعید زارع
ارسال نظرات