خبرگزاری بسیج: فیلم های «شهرسنگ» و «پلاستیک» به کارگردانی «محمد حسنی» از تولیدات انجمن سینمای جوانان شهرری به چهارمین جشنواره کشوری فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا) راه یافت.
کد خبر: ۸۸۴۸۴۸۳
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۷

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، آثار بخش مسابقه دانشجویی جشنواره شامل فیلم های مستند، پویا نمایی، آیتم های تبلیغاتی هستند که دراین بخش تنها آثار دانشجویان در حال تحصیل توسط هیات انتخاب بررسی می شود.

این جشنواره نهم و دهم اردیبهشت توسط جهاد دانشگاهی واحد هنر و با حمایت شرکت ملی پتروشیمی ایران با همکاری مراکز پتروشیمی فعال در عسلویه، معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری و سازمان سینمایی برگزار خواهد شد.

جشنواره فیلم وعکس فناوری وصنعتی (فردا) با هدف معرفی فعالیتهای توانمندی ها و دستاوردهای کشور در بخش های مختلف علمی، فناوری، نوآوری و صنعتی برگزار می شود و شعار این جشنواره " روایتی از فناوری و کسب و کار ایرانی " تعیین شده است .

گفتنی است، فیلم «پلاستیک» به مدت سه دفیقه به روند تولید نایلون از یک ترکیب پودری شیمیایی می پردازد که ما آن را به صورت های مختلف از جمله سفره، نایلون های تزئینی و ساده در منازل مصرف می کنیم. نویسنده و محقق این اثر معصومه لطفی، تصویربردار محمد حسنی، دستیار کارگردان حجت جباری، تدوین عباس محمدی گیلوائی و صدابردار  سجاد رفیعی هستند.

فیلم یازده دقیقه ای «شهر سنگ» نیز تولید سنگ های ساختمانی از معدن تا کارگاه های سنگبری و تبدیل به سنگ های تزئینات ساختمانی را به نمایش گذاشته است. مجری طرح این فیلم نیز معصومه لطفی، تصویربردار و تدوین عباس محمدی گیلوائی و صدابردار سجاد رفیعی هستند.

لازم به ذکر است، محمد حسنی کارگردان فیلم های «شهرسنگ» و «پلاستیک»، متولد 1370 و دانشجوی رشته کارگردانی  است. وی با فیلم " آهن نگاره " در جشنواره فیلم 100 ثانیه ای سال 95 حضور داشت که  تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی 80 میلیون ریالی به عنوان بهترین کارگردانی فیلم مستند به وی اهداء شد. گوینده متن این فیلم عاصم حاصل مهری، عکاس هوفر حقیقی و محمد حسنی، صدا گذار و تدوین عباس محمدی گیلوائی بر عهده داشتند.

 

ارسال نظرات