خبرهای داغ:
مدیرمسئول خبرگزاری بسیج:

صدق در وعده‌های انتخاباتی روحانی دیده نمی‌شود/با گذشت 1400 روز هیچ تحول اقتصادی رخ نداد/ برجام کلاه گشادی بر سر دولت

مدیرمسئول خبرگزاری بسیج با بیان اینکه باید وعده‌های انتخاباتی آقای روحانی مورد ارزیابی قرار گیرد، گفت: در وعده‌های انتخاباتی ایشان صدق وعده‌ها مشاهده نمی شود.
کد خبر: ۸۸۴۸۴۰۲
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰

صدق در وعده‌های انتخاباتی روحانی دیده نمی‌شود/با گذشت 1400 روز هیچ تحول اقتصادی رخ نداد/ برجام کلاه گشادی بر سر دولتبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سیدحسین علوی امروز در نشست سیاسی با موضوع انتخابات که در دانشگاه بوعلی برگزار شد در خصوص افرادی که مدعی تدین هستند اما ولایت فقیه را قبول ندارند، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین شبهاتی که این افراد مطرح می‌کنند این است که ما انسان‌های متدینی هستیم ، ولایت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) را می پذیریم اما با چه حجت و دلیلی ولایت غیر معصوم را بپذیریم و از او تبعیت کنیم ؟!

وی با بیان اینکه دو پاسخ تاریخی و عقلی برای این شبهه وجود دارد، گفت: در تاریخ اسلام در مقاطعی که پیامبر(ص)، امیرالمومنین(ع) و امام حسن (ع) که در مسند حکومت بودند و ولایتشان تحقق یافته بود اولیا و فرماندارانی همانند سلمان فارسی و مالک اشتر برای مردم تعیین می‌کردند که امرشان امر معصوم و ولی خدا بود اما خود معصوم نبودند.

مدیرمسئول خبرگزاری بسیج با بیان اینکه فرمانداران منصوب شده از سوی اهل بیت (ع) در دیگر مناطق حکومت می کردند و مردم امرشان را به عنوان امر معصوم قبول داشتند، افزود: مسئله مهم در حکومت منتسب بودن از سوی معصوم است نه عصمت.

وی این تفکر را که از نظر شیعه اثنا‌عشری شرط ولایت و حکومت عصمت است، غلط عنوان کرد و بیان داشت: در بحث ولایت فقیه موضوع معصوم بودن ولی مطرح نیست و منتسب بودن ایشان به معصوم مهم است.

علوی با طرح این سوال که اگر انسان به سراغ عالم غیر معصوم نرود به دنبال چه کسی خواهد رفت، به بیان پاسخ عقلی شبهه پرداخت و عنوان کرد: جامعه هیچ گاه خالی از حکومت و حاکم نخواهد بود چراکه در این صورت فضای آنارشیسمی در جامعه ایجاد می شود و اگر نخواهیم به سراغ عالم غیر معصوم برویم باید به دنبال جاهل غیر معصوم برویم.

وی با اشاره به فرا رسیدن انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه تمام دولت‌ها خدماتی برای مردم ارائه کرده اند که بر حسب وظیفه قابل تقدیر است به تبیین دستاوردهای دولت فعلی پرداخت و اظهار داشت: اگر به دولت‌ها نقدی وارد می کنیم بر اساس نسبت دولت با حرکت کلی ملت است که جهت‌گیری انقلاب است.

مدیرمسئول خبرگزاری بسیج با اعلام بی طرفی و عدم تعلق خاطر نسبت به احزاب و گروها عنوان کرد: در دولت فعلی نکات و مسائل مهمی است که باید به آنها پرداخته شود و آقای روحانی در پایان 4 سال ریاست جمهوری خود قرار دارد، که باید وعده‌های انتخاباتی ایشان مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در وعده‌های انتخاباتی آقای روحانی صدق وعده‌ها مشاهده نمی شود، ادامه داد: ایشان گفتند من کاری می کنم که نه تنها مردم یارانه دریافت نکنند بلکه به دولت هم کمک خواهند کرد، و از طرحی صحبت کرد که در طول 100 روز اول ریاست جمهوری تحول اقتصادی ایجاد خواهد کرد و گفت کاری می کنم که نه تنها چرخ معیشت و اقتصاد کشور بچرخد بلکه چرخ سانترفیوژها هم بچرخد.

* روزنامه های حامی دولت فعلی مردم را «بی‌عقل» خطاب کردند

علوی با بیان اینکه مردم بر حسب وعده‌های انتخاباتی روحانی به ایشان رأی دادند، تصریح کرد: ایشان وعده 100 روزه تحول اقتصادی به مردم دادند ولی بعد از گذشت یک هزار و 400 روز که مساوی با 14 برابر 100 روز است هیچ تحول اقتصادی رخ نداد و بعد از این مدت در جمع اصحاب رسانه حرف خود را انکار کرد و گفت «این چه دروغی است که می گویید؟ کدام آدم عاقلی وعده حل مشکلات در 100 روز را می دهد؟»

وی با اشاره به اینکه پاسخ مطرح شده از سوی رئیس جمهور برای او گران تمام شد، گفت: بعد از این جریان روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری در سایت دولت اطلاعیه ای منتشر کرد که بر تفسیرهای منتشر شده از صحبت‌های آقای روحانی، غلط است.

مدیرمسئول خبرگزاری بسیج با بیان اینکه در جریان این قضیه روزنامه های حامی دولت فعلی با طرفداری از آقای روحانی اقدام به حرکت زشتی کردند، گفت: این روزنامه‌ها توهین را به مردم برگرداندند و مردم را «غیر عاقل» خطاب کردند و گفتند آقای روحانی یک حرفی زد و وعده‌هایی داد، مردم چرا بی‌عقلی کردند وبه ایشان رأی دادند ؟

وی با بیان اینکه روحانی در وعده‌های انتخاباتی خود بیان کرده بود که نه تنها چرخ معیشت مردم بلکه چرخه سانترفیوژها را هم می چرخانم، گفت : امروز نه تنها چرخه اقتصاد و معیشت مردم نمی‌چرخد بلکه با قراردادهایی که در برجام امضاء شد فردر تعطیل شد.

* با توافق برجام کلاه گشادی بر سر دولت رفت

علوی ادامه داد: مطابق با متن برجام، ایران نه تنها حق غنی سازی اورانیوم فردر را ندارد بلکه حق ذخیره و انبارسازی هیچ گونه مواد خام و یا غنی شده هسته ای را ندارد.

وی در همین خصوص اضافه کرد: دولتمردان می گویند فردر تعطیل نشده و یک هزار سانترفیوژ در فردر فعال است، در حالی که این یک هزار سانترفیوژ که مطابق برجام باید باشد، سانترفیوژ IR1 هستند و بدون اینکه مجوز تزریق گاز هگزا فلوارید اورانیوم داشته باشد، می‌تواند در هوا بچرخد و فقط برق مصرف کند و با چرخ هسته ای نمی چرخد بلکه با چرخ مکانیکی می چرخد که به هیچ دردی نمی خورد.

مدیرمسئول خبرگزاری بسیج با بیان اینکه با توافق برجام کلاه گشادی بر سر دولت رفت، گفت : بر طبق قرارداد تا 15 سال پس از برجام حق داشتن بیش از 300 کیلو اورانیوم غنی شده 3.5 درصد را نداریم و 10 هزار کیلو اورانیوم غنی شده 5 درصد را سوخت کردیم و به هوا رفت تا بعد از 15 سال دیگر 300 کیلو داشته باشیم.

وی با عنوان اینکه در حال حاضر با 5 هزار سانترفیوژ اورانیوم 3.5 درصد می‌توانیم خرید کنیم، افزود: بر طبق برجام اگر یک کیلو بیشتر از 300 کیلو اورانیوم غنی شده 3.5 درصد داشته باشیم یا باید آن را صادر کنیم یا بسوزانیم.

* دستاورد ما در برجام در حوزه اقتصادی هیچ است

علوی با اشاره به بدعهدی‌های آمریکا در برجام با بیان اینکه افرادی برای اعتراض به این بدعهدی وارد مذاکره جدید شدند، ابراز داشت: به جای اعتراض توافقنامه جدیدی امضاء کردند که این 300 کیلو اورانیوم غنی شده به 200 کیلو کاهش یافت.

مدیر مسئول خبرگزاری بسیج با اشاره به اینکه بعد از برجام بتون به مجموعه افتخارات راکتور آب سنگین اراک سرازیر شد، گفت: این درحالی بود که می‌توانستند محفظه اصلی راکتور را پلمب کنند اما آن را بازگشت ناپذیر کردند.

وی با بیان اینکه ریختن بتون در راکتور اراک یک پیام روانی برای صنعت کشور داشت، افزود: وقتی که کدخدا اراده کرد آن ملتی که تا دیروز خدا را در دایره محاسبات خود می دیدند امروز باید فرودست کدخدا باشند .

علوی به جمع شدن سانترفیوژهای نطنز اشاره و بیان کرد: این سانترفیوژها نه تنها جمع شدند بلکه با زیرساخت بتنی جمع شده که نصب مجدد آن بسیار سخت و هزینه بر است.

وی با اشاره به شعار برخی از دولتمردان که برجام معامله برد – برد است و با بیان اینکه در معامله به ازای دادن امتیاز، امتیاز دیگری دریافت می شود، گفت: ما در معامله همه چیز دادیم ولی چیزی دریافت نکردیم و فقط بلندپروازی کردیم.

مدیر مسئول خبرگزاری بسیج با بیان اینکه با وجود برجام اصل تحریم ها در جای خود محفوظ مانده است، اظهار داشت : اصل تحریم ها ، تحریم بانک مرکزی ایران و تحریم های بانکی متصل به آن بود که ذره ای تکان نخورد و مطابق با قول رئیس کل بانک مرکزی دولت فعلی دستاورد ما در برجام در حوزه اقتصادی، پولی و مالی تقریباً هیچ است.

وی با بیان اینکه با توجه به صحبت آقای ظریف در خرداد ماه سال 95 در مجلس که اگر قانون ISI در سنا تصویب شود نقض قطعی برجام اتفاق افتاده با مخاطب قرار دادن ایشان، ادامه داد: این قانون که تصویب شد و نقض برجام اتفاق افتاد، حال بگویید در مقابل این کار شما چه اقدامی انجام دادید؟

علوی با تاکید بر اینکه در قانون قبلی امکان تمدید تحریم ها نبود و این تحریم ها مجدد در کنگره آمریکا تمدید نه بلکه تصویب شد، تصریح کرد: این معامله همه چیز را با خود برد در حالی که آقایان مدعی این هستند که معاله برد – برد بوده است!

* به دنبال آب بودیم ولی به سراب رسیدیم

وی با بیان اینکه به اظهار دولتمردان هنوز نمی توانیم پول حاصل از فروش نفت را برگردانیم، گفت : من نمی خواهم بگوییم این اقایان خائن هستند بلکه اینها از فرزندان این ملت هستند و زحمت کشیده اند ولی از نظر ما اشتباه کردند چراکه در محاسبه خودشان، دشمن را به دشمنی ندیدند و با نظر دوستی به دشمن نگاه کردند.

مدیر مسئول خبرگزاری بسیج به عدم معاملات بانکی بین المللی اشاره و با بیان اینکه امروز به قول آقای بعیدی نژاد حقوق کارکنان سفارتخانه جمهوری اسلامی با چمدان منتقل می شود، عنوان کرد: به کجا رفته ایم؟ به دنبال آب بودیم ولی به سراب رسیدیم!

وی با اشاره به آیاتی از قرآن که می فرماید «ای مومنین دشمنان من و دشمنان خودتان را دوست نگیرید»، به ضرورت دشمنی با دشمنان خدا پرداخت و یادآور شد: حاصل اعتماد به شیطان چه بود؟ حاصل این است که آقایان لبخند زدند و گفتند رئیس جمهور امریکا را فردی باهوش ومودب یافتیم.

علوی تصریح کرد: در پاسخ به این افراد باید گفت آیا ریختن بمب 10 تنی بر سر ملت افغانستان یا کشتن مردم بی گناه پاکستان، یمن و افغانستان، یا کشتن مردم سوریه به واسطه جلادانی که تربیت کردهاند؛ نشان از باهوشی و مودبی است؟

* خسارت محض برجام بحث هسته ای نبود ناامیدی مادران سوری بود

وی در تبیین دیگر دستاوردهای دولت فعلی به ورشکستگی و تعطیلی کارخانه‌ها بعد از برجام اشاره کرد و بیان داشت : دولتمردان بگویند ماحصل زحماتشان کجاست و با برجام به کجا رفته ایم و کجای عالم را فتح کرده ایم؟

مدیر مسئول خبرگزاری بسیج اضافه کرد: آیا جزء این بود که اقتدار جمهوری اسلامی ایران که ماحصل آن امنیت در کشور است و عزت جمهوری اسلامی ایران که مایه امنیت ما بود؛ ملکوک شد؟

وی ادامه داد: خسارت اصلی حاصل از مذاکرات برجام را قلب مادر سوریه ای دانست که جلادان آمریکایی در مقابل چشمانش فرزند دو و نیم ساله او را به درخت بسته و سلاخی کردند.

علوی خاطرنشان کرد : خسارت محض برجام بحث هسته ای نبود ناامیدی مادرانی بود که به ایران به عنوان پناهگاه و فریادرس مستضعفان چشم دوخته بودند و می دیدند به فریادرسی امید بسته‌اند که در کنار شیطان بزگ می نشیند و مذاکره می کند.

*آمریکا تا ملت ایران را زیر پایش لگدمال نکند دست از دشمنی بر نمی دارد

وی با تاکید بر اینکه دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران افزود: کینه وزی و دلخوری آنها از ایران هیچ گاه تمامی ندارد و تا زمانی که ملت ایران را زیر پایش لگدمال و لجن‌مال نکند دست از دشمنی بر نمی دارد.

مدیر مسئول خبرگزاری بسیج ابراز داشت: با نزدیک شدن به انتخابات دشمنی آمریکا از دستور کار دولت فعلی خارج شد، و آمریکا دیگر دشمن دولت محسوب نمی شود و این یک خطر امنیتی است.

وی با اشاره به فرموده امام راحل که «آمریکا شیطان بزرگ است»، عنوان کرد : تمام بدبختی ها و مصیبت ها در دنیا زیر سر آمریکا است آن‌گاه دولت ما دست دوستی به سمت این دشمن دراز می‌کند در حالی که همین دشمن تحریم ها را اضافه کرد و مذاکره کننده ارشد آن در مورد ایرانیان گفت «ژن پدرسوختگی و دروغ گویی در خون ایرانی‌ها جاری است» در حالی که دولتمردان ما آنها را مردی مودب و باهوش یافتند.

علوی با اشاره به اظهار اشتباه آقای ظریف، این پذیرفتن اشتباه را نشان از بزرگ‌منشی ایشان دانست و بیان داشت: باید هم بگویید اشتباه کردید، مسیر خود را تغییر دهید، چرا که این مسیر منتهی به رکود می‌شود و شکم مردم با دوستی با گرک حل نمی شود که هیچ، بلکه بدتر هم می شود.

* دولتمردان پاسخ دهند 1000 هزار میلیارد تومان نقدینگی به کجا رفته است

وی استراتژی دولت فعلی را در مضیقه نگهداشتن مردم دانست و ابراز داشت : این استراتژی برای این است که سروری ایالات متحده آمریکا را در برجام های بعدی نشان دهند وگرنه اقتصاد کشور راه داشت.

مدیرمسئول خبرگزاری بسیج با اشاره به افزایش نقدینگی کشور با بیان اینکه این نقدینگی از 500 هزار میلیارد تومان به 1000 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است، گفت : دولتمردان پاسخ دهند که این حجم نقدینگی به کجا رفته است؟

وی علت اصلی رکود حاکم در جامعه را عدم تزریق پول و ریال به بخش مسکن دانست و تصریح کرد: با این وجود 40 درصد گردش مالی اقتصاد کشور به گواهی وزیر اقتصاد و دارایی در بخش مسکن است.

علوی با بیان اینکه درآمد ارزی کشور در سال 94 به میزان 40 میلیارد دلار است، ادامه داد : با این وجود برای خرید ایرباس بوئینگ که فقط وسیله نقیله 3 درصد از مردم کشور است 37 میلیارد دلار هزینه می کنند و این نگاه همان نگاهی است که در حوزه دیپلماتیک، آمریکا را کدخدا می داند و در حوزه اقتصاد، کاپیتالیسم را سروری می‌داند.

* برخی از وزرای دولت فعلی در رأس فتنه بودند

وی با اشاره به اظهارات دولتمردان که دولت در زمان پرداخت یارانه عزا می گیرد، اضافه کرد : این‌ها زمانی که یارانه پرداخت می کنند عزا می گیرند ولی برای افرادی مانند صفدر حسینی حقوق‌های نجومی 260 میلیون تومانی پرداخت می کنند و آن را سرمایه نظام معرفی می کنند و زمانی که با اعتراض و تحت افکار عمومی قرار می گیرند آن را کنار گذاشته و سپس تنها از یک صندوق بر می‌دارند و به صندوق دیگر می‌گذارند.

مدیرمسئول خبرگزاری بسیج به افزایش شدیدی حقوق وزرا و رئیس جمهور در دولت فعلی اشاره و عنوان کرد: در دولت قبلی حقوق رئس جمهور 4 میلیون و حقوق وزرا 3 میلیون تومان بود که در دولت فعلی این رقم به 24 میلیون برای رئیس جمهور و 19 میلیون برای وزراء رسیده است.

وی با بیان اینکه دولت فعلی ما را ترسو، بی سواد، بی هویت و بی شناسنامه می خواند، گفت: آنها می‌گویند «در مذاکره برخی می‌گویند دلمان می‌لرزد؛ به جهنم بروید دلتان نلرزد»، آنها منتقدان را به جهنم حواله می کنند تا خودشان حقوق‌های نجومی را نوش جان کنند و در ولنجک خانه‌های میلیاردی بخرند.

علوی با اشاره به فرموده‌ امام راحل مبنی بر اینکه آنها که تصور می کنند سرمایه داران به مبارزان راه آزادی و استقلال خواهند پیوست الفبای سیاست را نمی فهمند، در خصوص افرادی که ادعای خط امام می کنند اما در عمل پیرو این خط نیستند، گفت: این‌ها همان‌هایی هستند نوه امام را که سوار ماشین چند صد میلیونی می شود، می‌پرستند اما حرف امام(ره) را قبول ندارند و زیر پا لگدمال می کنند.

وی با اشاره به جریان فتنه 88 عنوان کرد: فتنه گران نانجیبی و گردن کلفتی کردند و 24 میلیون رأی مردم را زیر پا گذاشتند.

مدیرمسئول خبرگزاری بسیج ادامه داد : متاسفانه برخی از وزرای دولت فعلی از همان افرادی هستند که در فتنه 88 کف خیابان‌ها شعار می‌دادند و در رأس فتنه بودند.

* دولت هیچ تلاشی برای مبارزه با استکبار نمی‌کند

وی اضافه کرد: آقای روحانی می‌خواهد رأی مردم را داشته باشد و در این شرایط کاندیدای پوششی برای خود آورده است.

علوی در ادامه سخنان خود به نتایج دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: در این انتخابات دو سوم افرادی که وارد مجلس شدند با تابلوی اصولگرایی رأی جمع کردند که این موفقیت اصولگرایان حاوی این پیام است که اگر قرار باشد این آراء تجمیع شود جریان اصولگرایی اقبال بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه نتیجه نظرسنجی‌های مراکز دولتی نشان از موفقیت 30 درصدی دولت آقای روحانی دارد، اضافه کرد : نتیجه چهار سال فحش دادن به منتقدین ، خوشگذارانی و عشق و حال با هواپیمای اختصاصی نهاد ریاست جمهوری، خواباندن مسکن مهر، بد عملی در صنعت، شکاف در حوزه اقتصادی و منوط کردن آب خوردن مردم به مذاکرات هسته ای همین 30 درصد می شود.

مدیرمسئول خبرگزاری بسیج سقوط دولت اصلاحات را نتیجه عدم توافق آمریکایی‌ها با ایران دانست و خاطرنشان کرد: به همین خاطر گفتند با ما توافق کنید تا ما بمانیم و دیدیم که سنای آمریکا بررسی تحریم های جدید علیه ایران را به بعد از انتخابات اردیبهشت 96 موکول کرد چراکه می خواهد دولت فعلی مجدد سرکار بیاید.

وی با عنوان اینکه وزیر خارجه کشور به عنوان عالی‌ترین مقام سیاست خارجی کشور بقاء یک دولت را به نظر اجنبی گره زده است، یادآور شد: این مایه تاسف است برای کشوری که 37 سال سیاست «نه شرقی و نه غربی» را دنبال کرده حال وزیر خارجه او بگوید اگر با ما به توافق نرسید دولت ما سقوط خواهد کرد.

علوی خاطرنشان کرد: ایران امروز آن عزت سابق را ندارد و دولت هیچ تلاشی برای مبارزه با استکبار نمی‌کند.

انتهای پیام/


ارسال نظرات