مسئو ل بسیج کارگری نیروگاه شهید سلیمی نکا مطرح کرد

کارگران اولین قربانیان ورشکستگی بنگاه‌های اقتصادی

مسئول بسیج کارگری نیروگاه شهید سلیمی نکا وجود بسیج کارگری را موجب نقش آفرینی مثبت در تولید استان برشمرد و گفت: اگر کار به تفکر بسیجی و روحیه انقلابی بسیجیان سپرده شود یقینا شاهد نتایج خوبی خواهیم بود.
کد خبر: ۸۸۴۸۲۸۷
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹

به گزارش سازمان بسیج کارگری کشور خبرگزاری بسیج، مصطفی رضایی مسئول بسیج کارگری نیروگاه شهید سلیمی نکا با اشاره به تعطیلی کارگاه‌های تولیدی در سطح استان اظهار داشت: کاهش قدرت خرید مردم و عدم حمایت درست و مبتنی براصول از تولید داخلی موجب تشدید وضعیت بحرانی واحدهای تولیدی شده که این امر تشدید بیکاری در جامعه را باعث شده است.

وی با بیان این که اگر مردم توانمند یک جامعه نتوانند کار کنند دچار مشکلات اقتصادی خواهند شد، افزود: وضعیت بیکاری دغدغه اصلی مردم استان و کشور است و مسئولان باید بدانند هر سیاستی اتخاذ میکنند می بایست بر کاهش بحران بیکاری تاثیر گذار باشد.

رضایی عدم فروش کالای داخلی را یکی دیگر از مشکلات اقتصادی استان برشمرد و گفت: وقتی بنگاه تولیدی نتواند کالای خود را به فروش برساند یقینا با کمبود نقدینگی مواجه خواهد شد و در نهایت نمی تواند حقوق کارگران را پرداخت کند.

مسئول بسیج کارگری نیروگاه شهید سلیمی نکا کارگران را جامعه اصلی خسارت دیده از عدم خرید کالای ایرانی دانست و تاکید کرد: وقتی کارفرما نتواند کالای تولیدی رابه فروش برساند طبیعتا پولی هم برای پرداخت حقوق نخواهد داشت .

وی افزود: کارگران اولین قربانیان ورشکستگی یک بنگاه اقتصادی هستند چون کارفرمایان برای کاهش هزینه ها مجبور به اخراج کارگر میشوند.

رضایی راه حل برون رفت از مشکلات اقتصادی را توجه به رهنمودهای اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب دانست و تاکید کرد: وقتی رهبری برای سال دوم، اقتصاد مقاومتی را از مردم و مسئولان مطالبه میکنند نشان می دهد که در این مورد اتفاق خاصی رخ نداده و نتوانسته ایم کاری انجام دهیم.

وی بسیج را بهترین قشر در عمل به منویات رهبری دانست و اظهار کرد: بسیج نباید در حاشیه یک واحد تولیدی یا نهاد اقتصادی باشد بلکه باید به آن به عنوان یک قشر تصمیم گیر و تصمیم ساز نگاه کرد.

رضایی وجود بسیج کارگری را موجب نقش آفرینی مثبت در تولید استان بر شمرد و گفت: اگر کار به تفکر بسیجی و روحیه انقلابی بسیجیان سپرده شود یقینا شاهد نتایج خوبی خواهیم بود.


ارسال نظرات
آخرین اخبار