جشنواره نوجوان سالم در یاسوج
کد خبر: ۸۸۴۸۲۲۵
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
مدیرکل آموزش وپرورش استان در این آیین گفت: این جشنواره با هدف مشارکت بیشتر دانش آموزان وفرهنگیان در زمینه مقابله با آسیب های اجتماعی وپیش گیری از رفتارهای پرخطر و با ارائه آثار هنری برگزار شد.
هادی زارع پور افزود: فرهنگیان ودانش آموزان هزار و723اثردر رشته های ایده پردازی،طرح درس،فیلم،روزنامه دیواری،مقاله،پوست،نقاشی،محصولات فرهنگی،برنامه ی سالانه و انشاء به دبیرخانه های جشنواره در شهرستانها ومناطق ارائه کردند.
وی ادامه داد:از این تعداد 150 اثر در 2بخش فرهنگیان ودانش آموزان به عنوان برگزیده انتخاب شدند.
مدیرکل آموزش وپرورش استان از اجرای فعالیتهای سلامت وپیش گیری از آسیب های اجتماعی خبرداد وگفت: امسال 57هزار دانش آموز در قالب طرح مراقبت از خود در662مدرسه شرکت کردند و400 کارگاه آموزشی در مدارس استان برگزار شد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد هم گفت:در کهگیلویه وبویراحمد آسیبهای اجتماعی نسبت به دیگر استانها کمتر ولی شدت رشد بیشتری دارند که مقابله با آنها مستلزم تلاش وهمت بیشتر از سوی دستگاههای متولی است.
موسی خادمی با اشاره به اینکه اجتماعی کردن مبارزه با آسیبهای اجتماعی در مدارس بهترین روش برای فرهنگسازی،شناخت ومدیریت مقابله با آسیبها است افزود: تهیه اطلس آسیبهای اجتماعی فعالیت ارزشمند آموزش وپرورش است که کمک بزرگی به مقابله با رفتارهای پرخطر خواهد داشت.
رئیس گروه پیشگیری از رفتارهای پرخطر وزارت آموزش وپرورش هم گفت:جشنواره نوجوان سالم فرصتی برای فرهنگ سازی مقابله با آسیب های اجتماعی است.
فریده حسینی اصفهانی افزود: تابستان امسال از برگزیدگان ملی این جشنواره تجلیل می شود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان هم گفت: امسال با مشارکت آموزش وپرورش 2هزار نمایشگاه در زمینه مقابله با آسیب های اجتماعی در مدارس برگزار شد.
ناصر رضایی افزود: امسال برای نخستین بار در مدارس کهگیلویه وبویراحمد مانور پیشگیری ومبارزه با مواد مخدر اجرا وبه عنوان یک ابتکار وخلاقیت به دبیرخانه کشوری ارائه شد.
وی گفت: آموزش وپرورش استان در موضوع تفاهم نامه با ستاد مبارزه با مواد مخدر رتبه اول کشور را کسب کرد.
در این آئین پیام معاون تربیت بدنی وسلامت وزارت آموزش وپرورش به جشنواره نوجوان سالم قرائت شد.
ارسال نظرات