نماینده مردم محلات گفت: بسیج با مشاهده عملکرد اشتباه و ضعیف مسئولان باید بسیج باید وظیفه خاص خود را انجام دهد و در قبال این مسئله موضع‎گیری کند و در جامعه روشنگری داشته باشد.
کد خبر: ۸۸۴۸۱۷۸
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲
حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج عنوان کرد: برخی می‎خواهند که بسیج سکولار شود یعنی به امور سیاسی و اجتماعی توجهی نداشته باشد که این قطعا از اهداف تشکیل بسیج به دور است.

سلیمی با تاکید براینکه نباید بسیج را محدود و محصور کرد گفت: یکی از مولفه‎های امنیت ما هوشیاری و بیداری و بصیرت‎افزایی در بین مردم جامعه است که بسیج این وظیفه را عهده‎دار است و  اگر بسیج این کار را انجام ندهد امنیت ملی ما آسیب‎پذیر خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس در ادامه این مطلب با اشاره به بخشی از بیانات امام خامنه‎ای مبنی براینکه بسیج سیاسی است اما سیاست‎زده و سیاسی‎کار نیست تاکید کرد: بسیج وارد درگیری‎های حزبی و جناحی نمی‎شود و تابع قدرت‎ها و شخصیت‎های خاص نیست بلکه فراتر از شخصیت‎هاست و گوش به فرمان ولایت است.

نماینده مردم محلات با بیان اینکه بدخواهان این نظام به دنبال به حاشیه بردن بسیج و به انفعال درآوردن بسیج هستند مطرح کرد: یک عده به دنبال این هستند که بسیج را از فعالیت‎های اجتماعی و سیاسی خود بازدارند که این افراد قطعا دلسوز کشور نیستند و در پازل دشمن بازی می‎کنند، کماینکه برخی شخصیت‎ها به دنبال این هستند که بسیج را تابع خود قرار دهند که این افراد نیز قطعا فلسفه وجودی بسیج را هضم نکردند و این یک خواب و خیالی بیش نیست چراکه بسیج تابع آنها نیست که بخواهد تحت تاثیر القائات آنها قرار بگیرد.

سلیمی در خاتمه با اشاره به نقش روشنگری بسیج در جامعه خاطرنشان کرد: بدون شک اگر مسئولی خطایی کرد نباید انتظار داشته باشد همه بله قربان گوی او باشند و از او انتقادی نکنند بلکه انتقاد از مسئولین به معنای کمک به آنهاست و بسیج نیز در این راستا با مشاهده عملکرد اشتباه و ضعیف مسئولان باید بسیج باید وظیفه خاص خود را انجام دهد و در قبال این مسئله موضع‎گیری کند و در جامعه برای مردم نیز روشنگری داشته باشد.
ارسال نظرات