خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشگاه فرهنگیان اصفهان با بیان اینکه برخی به دنبال این هستند تا براساس سند ۲۰۳۰ سند تحول و اسناد بالادستی کشور را دور بزنند، گفت: مسئولان باید پاسخگوی امضاء سند ۲۰۳۰ باشند.
کد خبر: ۸۸۴۸۱۴۴
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج؛احسان صنعتکار درباره سند 2030 و خطراتی که امضاء این سند برای آموزش و پرورش ایران به دنبال دارد اظهار داشت: اهدف 17 گانه توسعه پایدار 2030 سازمان ملل در سال 94 توسط دولت به امضا رسید و به دنبال آن کارگروه ملی آموزش 2030 تشکیل شد.

وی با بیان اینکه این کارگروه با ابلاغ مستقیم معاون اول رئیس جمهور تشکیل شد، افزود: به دنبال تشکیل این کارگروه سند آموزش 2030 شامل 350 صفحه رونمایی شد، در این سند 70 صفحه مربوط به حوزه آموزش و پرورش است که مسائل قابل تاملی در آن به چشم می‌خورد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اصفهان با اشاره به روند عملیاتی کردن این سند از سوی دولت و لزوم اجرایی شدن اسناد بین‌المللی با مصوبه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تعهد اجرای این سند بدون هماهنگی با نهادهای ذی‌ربط انجام شده است، دولت بدون اطلاع مجلس، شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام به تعهد دادن در این زمینه کرد و بعد از مشخص شدن این اقدام دولت، اینگونه عنوان کردند که سند موردنظر تحت سند تحول و اسناد بالادستی عملیاتی می‌شود.

وی با بیان اینکه در آسیا هیچ کشوری این سند را نپذیرفته است، تصریح کرد: دولت عملیاتی کردن این سند را خیلی زود آغاز کرد در حالی که برای مسائل بسیار مهم تا این اندازه به سرعت کارگروه تشکیل نمی‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اصفهان خاطرنشان کرد: بر اساس توافقی که امضا شده است ایران متعهد است که گزارش سالانه شامل اطلاعات آموزشی خود را ارائه کرده و براساس بندهای سند در امور آموزشی حرکت کند.

وی با بیان اینکه برخی به دنبال این هستند تا براساس سند 2030 سند تحول و اسناد بالادستی کشور را دور بزنند، تصریح کرد: مسئولان باید در این زمینه پاسخگو باشند که چرا برخی اسناد که با اسناد بالادستی کشور همخوانی نداشته مورد استقبال آنها قرار می‌گیرد اما در اجرای برنامه‌ها و اسناد بومی انگیزه‌ای وجود ندارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها