ابراهیم رزاقی گفت: مدیران انقلابی باید در راس اقتصاد کشورمان قرار بگیرند. الزامات تحقق مدیریت جهادی در چهار بعد رویکرد، مدیریتی، انسانی و ساختاری ضروری است.
کد خبر: ۸۸۴۸۱۳۳
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۳

ابراهیم رزاقی اقتصاددان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: باید مدیران انقلابی در راس اقتصاد کشورمان قرار بگیرند. الزامات تحقق مدیریت جهادی در چهار بعد رویکرد، مدیریتی، انسانی و ساختاری ضروری است.

وی با بیان اینکه آنچه از نهادهای مختلف انتظار می‌رود این است که همچون دوران انقلاب دارای ویژگیهای برجسته ای باشند افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی بر اساس نیاز انقلاب و به فرمان حضرت امام خمینی (ره) برخی نهادها، تاسیس و منشا خدمات گوناگون و فراوانی برای جامعه بویژه اقشار محروم شد. 

وی در ادامه بیان داشت: خدامحوری، دینمداری، ولایت محوری، انعطاف پذیری، مردم گرایی، خلاقیت و نوآوری باید در مدیران اقتصادی کشورمان مورد توجه قرار بگیرد. ولی متاسفانه به دلیل حاکمیت دیوان سالاری سازمان ها ، چنین رویکردی دچار چالش و آسیب‌های جدی شد و همین باعث عدم کارایی شد.

رزاقی خاطر نشان کرد: متاسفانه در این میان می‌توان به کاهش عملکرد، عدم انعطاف پذیری، تمرکز قدرت، ترجیح اهداف فردی به اهداف سازمانی، بی قید و شرط از قوانین و مقررات، تقویت روحیه محافظه کاری و تملق از بین رفتن روحیه استقلال کاری و سردرگمی ارباب رجوع اشاره کرد.

این اقتصاددان افزود:  آنچه از مسوولان اقتصادی کشور انتظار می‌رود این است که مدیریت جهادی و رویکردی انقلابی داشته باشند و رهبری معظم انقلاب بارها ممدیریت جهادی را مورد تاکید قرار داده اند.

رزاقی گفت: ضرورت جامعه اقتصادی کشورمان ایجاب می کند تا مدیریت جهادی بر سازمان‌ها حاکم باشد،لازم است بیش از هر زمان دیگر نقاط قوت و چالش‌های فراروی این رویکرد مورد شناسایی قرار بگیرد و با شناخت کافی وضعیت موجود برای حفظ و گسترش این تفکر و بازیابی هویت نهادهای مسخ شده در سازمان های کشور، تلاش شود؛ چرا که این انقلاب همان گونه که در مراحل آغازین، توانست بر اساس نیاز ساختارهای متناسب با خود را به شکلی خاص سامان دهد ، لازم است و باید این ساختارها انقلابی تر از گذشته به کارکردهای آشکار و نهان خود بپردازند که نوعی روحیه و فرهنگ مبارزه جویی وکنشگری آگاهانه معنا و تفسیر می‌کنند.

ارسال نظرات