خبرهای داغ:
رژیم صهیونیستی امروز قدیمی ترین اسیر زن فلسطینی به نام «لینا الجربونی» را آزاد کرد.
کد خبر: ۸۸۴۸۱۲۲
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، مقامات اشغالگر اسرائیلی صبح امروز «لینا أحمد صالح الجربونی»(41 ساله) قدیمی ترین اسیر زن فلسطینی ساکن شهر عرابة البطوف را پس از 15 سال آزاد کردند.

الجربونی، طولانی ترین دوره زندانی را در میان اسیران زن فلسطینی در تاریخ زندان های اسرائیل دارد.

شهر الجربونی برای استقبال از وی با برگزاری جشنواره بزرگ آمده می شود.

 به گزارش شبستان به نقل از شاسه نیوز ، باوجود اینکه آزادی الجربونی موجی از شادی را در داخل و خارج زندان های صهیونیستی ایجاد کرده است، اما نگرانی زیادی در میان زنان اسیر در زندان های اشغالگر از خلاء حضور وی وجود دارد، زیرا الجربونی مادر دوم برای آنها و مغز متفکر در همه امور زندگی و بهداشتی و آموزشی داخل زندانها بود.

الجربونی در سال 2002 میلادی به اتهام مشارکت در گروهی وابسته با جنبش جهاد اسلامی بازداشت شد و به 17 سال و چند ماه محکوم شد، اما در حکم تجدید نظر این حکم به 15 سال تقلیل یافت.

قرار بود که وی در زمان مبادله «شالیت» آزاد شود، اما اشغالگران از آزادی وی منصرف شدند.

«منی قعدان» اسیر آزاد شده که با لینا الجربونی رابطه دوستانه و خواهرانه داخل زندان های صهیونیستی داشت، می گویند، شادی ما برای آزادی لینا وصف ناپذیر است، اما زنان اسیر نگران پس از لینا هستند، زیرا سخت است که نقش وی را کسی دیگر پر کند.

قعدان افزود: لینا، مادر، خواهر، مربی و معلم برای همه اسیران است و او در میان همه اسیران زن قدیمی ترین است؛ وی از سال 2002 بازداشت شد؛ وی تواناترین فرد برای گرفتن حقوق اسیران از مدیریت و نظارت بر امور اسیران و درمان آنها به خصوص جراحی و هماهنگی با مدیریت برای درمان اسیران زن بود.


ارسال نظرات