خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین بیان کرد: یکى از کارهاى مهم و شایسته در ماه رجب، کمک به مستمندان بوده که در روایات به آن توصیه شده است و در کنار این کار پسندیده نباید از اعمال مستحبی که در ماه وارد شده است غافل شویم.
کد خبر: ۸۸۴۸۱۰۸
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵

حجت‌الاسلام حسین عدالتی شربیانی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج اظهار کرد: ماه رجب، ماه پیوند بندگان با معبود و رسیدن به سرمنزل مقصود است.

وی با بیان اینکه ماه رجب یکی از ماه های حرام است که در روایات برای آن فضایل زیادی ذکر شده است، افزود: باید قدر این ماه را که مقدمه‌ای برای ورود به شعبان المعظم و سپس ماه ضیافت الهی است، بدانیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین خاطرنشان کرد: افتخار شیعیان این است که لطف خداوند در ماه رجب شامل حالشان شده و می‌توانند از مقربان درگاه حق تعالی باشند.

حجت‌الاسلام عدالتی شربیانی با اشاره به کلام معصومین و تأکید بزرگان دین بر فضلیت ماه رجب، تصریح کرد: ماه رجب، ماه بزرگى است که در آن پاداش حسنات چند برابر است و گناهان آدمى در آن آمرزیده مى‏شود. کسى که یک روز در ماه رجب روزه بگیرد، آتش جهنّم به اندازه یک صد سال از او فاصله مى‏گیرد و کسى که سه روز روزه بگیرد، بهشت براى او واجب مى‏شود.

وی اضافه کرد: حضرت امام صادق(ع) نیز مى‌فرماید که در روز قیامت، منادى الهى فریاد زند «أین الرجبیّون؟»؛ کجایند آنانکه ماه رجب را گرامى داشتند و از آن، بهره ها بردند؟ از آن انبوه جمعیت، گروهى برخیزند که نور جمالشان محشر را روشن کند. بر سر آنان تاج هاى شاهى که مرصّع به درّ و یاقوت است، قرار دارد و در طرف راست هرنفر از آنان هزار فرشته، در سمت چپ نیز هزار فرشته به او کرامت و تعظیم الهى را تبریک گویند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین در ادامه بیان کرد: یکى از کارهاى مهم و شایسته در ماه رجب، کمک به مستمندان بوده که در روایات به آن توصیه شده است و در کنار این کار پسندیده نباید از اعمال مستحبی که در ماه وارد شده است غافل شویم.

این مسئول با بیان اینکه ماه رجب بهار راز و نیاز و عبادت، موسم خضوع و خشوع به درگاه الهى است، تأکید کرد: در این ماه بر استغفار بسیار تأکید شده چرا که ماه رجب ماه مهمانی اختصاصی خداست و خداوند بندگان خود را مورد آمرزش و رحمت قرار می‌دهد.

4001/ت30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها