بی هویتی معماری و ساخت و سازها در کشور

ساخت و سازهای ناهمگون نشان از بی هویت بودن معماری و شهرسازی در کشور و کهگیلویه وبویراحمد است.
کد خبر: ۸۸۴۸۰۳۸
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵
معاون سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور در نخستین کنگره معماری و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت:ساخت و سازهای ناهمگون در کشور و کهگیلویه بی هویتی معماری و ساخت و سازها در کشوروبویراحمد نشان دهنده این موضوع است که هیچ هویتی در معماری و شهرسازی وجود ندارد و خبری از معماری کهن ایرانی در معماری کنونی نیست.
طالبیان افزود: این سی امین کنگره استانی معماری و شهرسازی در کشور است و کنگره بعدی هفته آینده در سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد.
وی گفت: مقالات برگزیده کنگره های استانی به چهارمین کنگره ملی معماری و شهرسازی که مهرماه امسال در بم برگزار خواهد شد راه می یابند و در اختیار معماران و شهرسازان سراسر کشور قرار می گیرند.

 مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هم در این مراسم گفت:هدف از برگزاری این کنگره که با حضور معماران،شهرسازان،پژوهشگران و دانشجویان،برگزار شد شناخت تاریخ معماری و شهرسازی و حفاظت از آن، آشنایی دانش پژوهان و مردم با ارزش های معماری استان است.
محمود باقری افزود:به دبیر خانه این کنگره، 68 مقاله ارسال که از این تعداد 40 مقاله ارائه شد.
وی گفت:از این 40 مقاله، 12 مقاله به صورت سخنرانی و 28 مقاله به صورت پوستر ارائه می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد افزود: در کهگیلویه وبویراحمد 2200 اثر تاریخی وجود دارد که از این تعداد، 750 اثر تاریخی و معنوی به ثبت رسیده است.بی هویتی معماری و ساخت و سازها در کشور
محمود باقری گفت: این استان با 3هزار و 800 شیء تاریخی یکی از غنی ترین استانهای کشور از نظر تاریخی و باستان شناسی است.
آرمین محمودی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج نیز در این کنگره گفت: ایران در زمینه پژوهش و علوم تخصصی معماری و شهرسازی به بلوغ رسیده است و خروجی این تحقیقات می تواند در اختیار دانشگاه ها و سایر پژوهشگران این عرصه قرار گیرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار