سید حسن حسینی شاهرودی گفت: اگر دولت بخواهد از این افزایش بهره‌برداری انتخاباتی داشته باشد، این امر شدنی است، چراکه در برهه فعلی هر اقدامی می‌تواند جنبه تبلیغاتی داشته باشد.
کد خبر: ۸۸۴۸۰۲۱
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید حسن حسینی شاهرودی  با اشاره به اینکه دولت در ابتدا با افزایش مستمری  خانوارهای تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد مخالف بود، گفت:  با اصرار نمایندگان و تأمین منابع مورد نیاز این افزایش از محل هدفمندی یارانه‌ها، دولت در نهایت با این موضوع موافقت کرد.

حسینی درخصوص بهره برداری‌های انتخاباتی از این طرح گفت: اگر دولت بخواهد از این افزایش پرداختی بهره‌برداری انتخاباتی داشته باشد، این امر شدنی است، چراکه در برهه فعلی هر اقدامی می‌تواند جنبه تبلیغاتی داشته باشد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد:  بایستی یارانه دهک‌های پایین جامعه افزایش می‌یافت.  4 تا 6 میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، مجلس تصمیم گرفت با تزریق منابع حداقل دریافتی این اقشار را افزایش دهد.

حسینی با اشاره به اینکه بایستی یارانه دهک‌های بالا تمام قطع شود، خاطر نشان کرد: با دسترسی‌هایی که در سازمانهای دولتی وجود دارد، قطع کردن یارانه ثروتمندان امری شدنی است اما  دولت با این موضوع مخالفت کرد.

به گفته حسینی منابع هدفمندی یارانه ها حدود 45 هزار میلیارد تومان بوده که حدود 30 هزار میلیارد تومان آن به پرداخت نقدی یارانه ها و مابقی به تولید اشتغال و کمک به صادرات و بخشی از آن به اقشار آسیب پذیر تخصیص یافته است.

وی افزود، در واقع از منابع یارانه ها چیزی کم خواهد شد و افراد کم درآمد و دهکهای مختلف جامعه به یک میزان از یارانه های نقدی  بهره‌مند می‌شوند، که این امر صحیحی نیست.

حسینی تاکید کرد، منابع افزایش مستمری‌ها ارتباطی به منابع یارانه‌های  افراد ندارد بلکه مستمری که افراد تحت پوشش  این دو نهاد دریافت می‌کردند بر اساس قانون باید به میزان 20 درصد حداقل حقوق افراد افزایش می‌یافت.

او در پایان گفت: این 20 درصد به صورت تقریبی  باعث افزایش 200 هزار تومانی مستمری دریافتی خانوارهای تحت پوشش می‌شود.  به هر حال  این افزایش باید صورت می گرفت و نمایندگان دولت را که با آن مخالف بود، تحت لوای برنامه ششم و بودجه 96 مکلف به اجراکردند.

ارسال نظرات