عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: تولید یکی از بحرانی ترین بخش های اقتصاد به شمار می‌آید که ابتدا باید فکری برای بهبود وضعیت این بخش کرد.
کد خبر: ۸۸۴۸۰۲۰
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج،حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به مهمترین راهکار حل معضلات اقتصادی در کشور اظهار داشت: افرادی که در تیم اقتصادی دولت دست اندرکار هستند باید خودشان باور داشته باشند که می توان معضلات اقتصادی را داخل کشور حل کرد در واقع یعنی مسئولین باید تفکری انقلابی داشته باشند و با اتکا به ظرفیت ها و توان داخلی کشورمسائل و مشکلات کشور را حل کنیم.

وی با بیان اینکه نرخ سود بانکی برای تولید باید تک رقمی شود افزود:  نرخ سود بانکی برای تولید باید تک رقمی شود تا تولید کنندگان با استفاده از تسهیلات با سود پایین بتوانند رونق را به بخش تولید برگردانند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه ارز نیز باید به سمت تک نرخی شدن سوق پیدا کند عنوان کرد: ارز باید بصورت تک نرخی و با قیمت واقعی در بازار ایران عرضه شود تا کالاهای خارجی جایگزین کالاهای تولید داخل در بازار داخلی نشود.

حاجی دلیگانی با توجه به اینکه در حال حاضر اقتصاد در بخش تولید در بحرانی ترین وضعیت خود قرار دارد اظهار داشت: در حال حاضر تولید یکی از مهمترین و بحرانی ترین حوزه های اقتصاد به شمار می‌آید چرا که هر روز شاهد تعطیلی یکی از کارخانجات سطح کشور هستیم و ابتدا باید برای این بخش تصمیماتی برای بهبود وضعیت صورت بگیرد.

منبع: دانا
ارسال نظرات