مصطفی برزگر
رییس سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام/
رییس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: از مجموع 16هزار روستای بالای 100 خانوار به همراه بافت های حاشیه نشینی کشور در حدود 9 هزار روستا افراد روحانی و طلبه استقرار ندارند.
کد خبر: ۸۸۴۷۹۷۸
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی افزود: تنها در هفت هزار از روستاها در قالب طرح هجرت روحانی مستقر است.
وی با اشاره به جایگاه و اهمیت حضور روحانیون در مناطق مختلف اجتماعی تاکید کرد: استقرار روحانی در این 9 هزار روستا و مناطق حاشیه شهرهای کشور ضروری است.
وی با بیان اینکه همت برای استقرار روحانی در روستاها و مناطق کم جمعیت تنها به عهده دولت نیست بیان کرد: مردم نیز در این زمینه باید مشارکت کرده تا روحانی در مساجد مستقر شود.
حجت الاسلام خاموشی گفت: مسجد باید محل تجمع مردم باشد و رویکرد اصلی مساجد وحدت اجتماعی، هدایت و ارشاد مردم و افرایش علم باشد.
رییس سازمان تبلیغات اسلامی ایلام بیان کرد: حضور روحانیان باید موجب وحدت مردم و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها شود.
وی همچنین با اشاره به آسیب های اجتماعی جامعه گفت: در این زمینه داده های تولیدی شامل آسیب های مختلف اجتماعی به استان ها ارایه تا با استفاده از ظرفیت هیات های مذهبی، پیشکسوت و معتمدان محل برای مقابله با آن ها اقدام کنند.
رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور به منظور دیدار با استاندار و نشست با روسای ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان های مختلف ایلام به این استان سفر کرده است.

ارسال نظرات