خبرهای داغ:
چهاردهمین جشنواره نخبگان قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان استان خوزستان با حضور ۸۰۰ دانش‌آموز از ۴۰ منطقه استان خوزستان در آبادان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۸۴۷۹۵۰
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۷
چهاردهمین جشنواره نخبگان قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان استان خوزستان به میزبانی اداره آموزش‌ و پرورش آبادان در این شهر برگزار می‌شود.

با توجه به اینکه برگزیدگان این جشنواره به مسابقات ملی و بین‌المللی راه پیدا می‌کنند نشست خبری به همین منظور امروز در اداره آموزش‌ و پرورش آبادان برگزار شد.

اعظم قاسمی‌زاده در این نشست بیان کرد: این جشنواره همه‌ ساله در کشور برگزار شده و ابتدا در سطح منطقه‌ای، قطبی، استانی، کشوری و در نهایت به‌ صورت بین‌المللی به انجام می‌رسد.

رئیس اداره آموزش‌ و پرورش آبادان بیان کرد: 800 دانش‌آموز از 40 منطقه خوزستان در این جشنواره حضور پیدا می‌کنند که 430 نفر از آنها پسر و 370 نفر نیز دختر هستند.

وی افزود: همچنین 41 دانش‌آموز از شهرستان آبادان، 88 نفر از شهر اروندکنار و 29 نفر از شهرستان‌های خرمشهر و مینو شهر در این جشنواره حضور دارند.

قاسمی‌زاده گفت: این جشنواره با شعار بزرگداشت شهدای منا و با هدف معطر کردن فضای شهر به نوای عترت و قرآن و گسترش تعلیم و تربیت قرآنی برگزار می‌شود.

جشنواره در دو رده آوایی و کنفرانسی برگزار می‌شود

مرتضی نعمت‌زاده نیز در این نشست عنوان کرد: چهاردهمین جشنواره نخبگان قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان استان خوزستان در ادامه فعالیت‌های فرهنگی این سازمان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان مقطع ابتدایی فقط در سطح منطقه‌ای این نوع جشنواره‌ها حاضر می‌شوند، بیان کرد: دانش‌آموزان حاضر در جشنواره فعلی نیز از مقطع متوسطه هستند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه این جشنواره در دو رده آوایی و کنفرانسی برگزار می‌شود، اعلام کرد: تحقیق، ترتیل، حفظ عمومی، اذان و مداحی در بخش آوایی این جشنواره قرار می‌گیرد.

نعمت‌زاده گفت: دانش‌آموزان در رده کنفرانسی نیز در رشته‌های تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام، انشاء در مورد امام زمان و انشاء در مورد نماز باهم به رقابت می‌پردازند.

برگزاری محافل انس با قرآن

سید علی موسوی نیز در این نشست عنوان کرد: این جشنواره به مدت 3 روز و در روزهای 29، 30 و 31 فروردین در منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود.

مدیر آموزش، تعالی و بلوغ کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: برنامه‌های جانبی نیز برای دانش‌آموزان و حاضران در جشنواره دیده‌ شده است.

وی گفت: بازدید از مناطق گردشگری شهرستان‌های آبادان و خرمشهر، مراسم‌ها و محافل انس با قرآن، کارگاه‌های مهدویت و برنامه‌هایی از این قبیل در جدول برنامه‌های جانبی این جشنواره قرار دارد.

موسوی اظهار داشت: همچنین برای اولین بار در طول برگزاری این جشنواره طی سال‌های گذشته تاکنون، به نفرات اول تا سوم هر رشته مدال‌های افتخار مناسب و زیبا از طرف سازمان منطقه آزاد اروند اهدا می‌شود.

مدیر آموزش، تعالی و بلوغ کسب‌ و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به اینکه برنامه افتتاحیه و اختتامیه این جشنواره در مکان سینما نفت آبادان برگزار می‌شود، اعلام کرد: مکان برگزاری جشنواره نیز مدارس پسرانه و دخترانه پالایشگاه آبادان هستند.

وی بیان کرد: در ادوار گذشته شرکت‌کنندگان جشنواره در مدارس اسکان داده می‌شدند که شاید محل مناسبی نبود ولی در این دوره با هماهنگی اردوگاه‌های دخترانه و پسرانه میثاق محل اسکان شرکت‌کنندگان این اردوگاه‌ها است.

موسوی افزود: با همکاری معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان دو بیمارستان طالقانی و شهید بهشتی آبادان نیز به‌ رایگان خدمات درمانی را در صورت لزوم انجام می‌دهند. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها