معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان گفت: باید هویت شورای نگهبان در بی‌طرفی از اشخاص و گروه‌ها برای ناظرین مدنظر قرار گیرد.
کد خبر: ۸۸۴۷۹۲۵
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، سیامک ره‌پیک معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز به کار رسمی ستاد مرکزی نظارت بر دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سخنانی گفت: طبق جدول زمانبندی انتخابات،‌ کارها پیش رفته و تا امروز مشکل ویژه و حادی نداشته‌ایم اما در عین حال برخلاف آن‌، کارها با دقت و برنامه پیش رفته و طبق تلاش همکاران ما در استانهای مختلف کارها را پیش برده‌ایم.

وی افزود: امیدواریم از این به بعد تا انتهای انتخابات و حصول نتیجه نهایی، این مسئله و آرامش فضای انتخابات حفظ شود و نتیجه انتخابات نیز برای نظام کارآمد باشد.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان،‌ اظهار داشت:‌ صرف نظر از انتخابات میاندوره‌ای مجلس، در انتخابات ریاست جمهوری آنچه برای ما مهم است برگزاری انتخابات بوده و بررسی صلاحیت‌ها نیز طبق روال خواهد بود.

ره‌پیک صرف برگزاری انتخابات برای شورای نگهبان و هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات را دارای اهمیت فراوانی خواند و گفت: تمامی امکانات و نیروی انسانی باید معطوف به انتخاباتی سالم، امن، قانونی، عادلانه، منصفانه و با مشارکت بالا باشد.

به گزارش تسنیم،وی تصریح کرد: دوستان ما در هیئت‌های نظارت نیز باید تعامل با اعضای مجری انتخابات داشته باشند و شاخص‌های قانونگرایی و رعایت بی‌طرفی باید مشهود باشد و هیچ اقدامی که منجر به خروج از قانون و طرفداری از شخص، گروه و جناحی باشد، نباید دیده شود و این موضوع باید مورد توجه اجزای ناظرین قرار گیرد تا بتوانیم هویت شورای نگهبان را حفظ کنیم.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان خاطر نشان کرد: اگر در روز برگزاری انتخابات انتخابات هرگونه تخلفی رخ دهد اعضای هیئت نظارت باید آن را به صورت کامل رصد کنند و مدارک مستند و دقیقی برای ارائه به مراجع تصمیم‌گیر تحویل دهند.
ارسال نظرات