خبرهای داغ:
سردار آقاخانی از آمادگی کامل نیروی انتظامی استان اصفهان برای اجرای مانور سیاسی انتخابات ۹۶ خبر داد و گفت: بیش از ۱۲ هزار نیرو برای این موضوع فعال خواهند شد.
کد خبر: ۸۸۴۷۹۰۷
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹

به گزارش خبرنگار بسیج نیوز، فرمانده انتظامی استان اصفهان پیش از ظهر امروز در اولین نشست خبری سال 96 خود با اصحاب رسانه، با تبریک سال نو، اظهار کرد: اصحاب رسانه سال گذشته و در ایام نوروز در اطلاع‌رسانی برنامه‌های مجموعه پلیس استان فعالیت بسیار خوبی داشتند.

سردار عبدالرضا آقاخانی بابیان اینکه سال 96، سالی پرکار برای خانواده نیروی انتظامی خواهد بود، گفت: مانور سیاسی انتخابات اولین مأموریت گسترده بعد از طرح نوروزی 96 برای ما خواهد بود.

وی با اشاره به انجام همه تعامل‌ها و هماهنگی‌های لازم برای اجرای انتخاباتی در صحت و آرامش کامل، خاطرنشان کرد: همه برنامه‌ریزی‌ها، پیش‌بینی‌ها و برآوردها از دو ماه قبل تدارک و صورت گرفته است.

* به‌کارگیری بیش از 12 هزار نفر نیرو برای انتخابات 96

فرمانده انتظامی استان اصفهان بابیان اینکه بیش از 12 هزار نفر نیرو برای موضوع انتخابات به‌کارگیری خواهند شد، گفت: امیدوار هستیم با مجموعه اقدام‌هایی که صورت گرفته و ادامه پیدا خواهد کرد شاهد انتخاباتی با مشارکت گسترده و فضای آرام و پرنشاط باشیم.

سردار آقاخانی با اشاره به فعالیت قرارگاه عملیاتی امام علی (ع) برای انتخابات ۹۶، اظهار کرد: مأموران تأمین‌کننده امنیت صندوق‌های رأی یک ساعت قبل از شروع فرآیند رأی‌گیری در محل‌ها حاضر خواهند شد.

وی بابیان اینکه سه سناریوی قبل، حین و بعد از انتخابات پیش بنی شده است، گفت: تابه‌حال هیچ گزارش مشکلی در خصوص انتخابات نداشته‌ایم، فقط دو مورد تبلیغات زودهنگام در فضای مجازی بوده که برخورد لازم صورت گرفته و تذکرات رسمی داده‌شده است.

* وضعیت مطلوب و مناسب از ارائه خدمات در طرح نوروزی 96 احصا شد

فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه با اشاره به اقدام‌هایی که در طرح نوروزی 96 از سوی این نیرو صورت گرفته بود، تأکید کرد: امورات راهور، ترافیکی و کاهش تصادفات به‌ویژه تصادفات منجر به فوت در دستور کار جدی مأموران بوده است که بحمدالله نتیجه آن نیز کاهش 28 درصدی تصادفات فوتی در جاده‌های اصفهان نسبت به مدت مشابه بوده است.

سردار آقاخانی همچنین از کاهش دودرصدی جرائم سرقت و افزایش کشفیات در نوروز 96 خبر داد و افزود: با توجه به همکاری‌های خوبی که با دستگاه‌های همکار در ستاد تسهیلات نوروزی استان صورت گرفت درمجموع، وضعیت ارائه خدمات مطلوب و مناسب ارزیابی شد، همچنین مسافرانی که در این ایام به اصفهان عزیمت کرده بودند در نظرسنجی‌ها و مصاحبه‌ها رضایت‌مندی مطلوب را مطرح کردند.

* برنامه‌های 14 گانه پلیس استان اصفهان برای سال 96

وی با اشاره به اقدامات و طرح‌هایی که نیروی انتظامی در سال 96 در دستور کار جدی خود قرار داده است، گفت: آموزش همگانی با محوریت خود مراقبتی از کلید خواهیم زد که بر اساس آن به نقش مردم برای استقرار امنیت توجه شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از اجرای عملیات علیه کانون‌های جرم به‌صورت هر پنج روز یک‌بار خبر داد و گفت: سال 95 همه کانون‌های جرم شناسایی و عملیات‌های متعددی برای انهدام آن‌ها صورت گرفت ولی امسال این روند باقوت بیشتر ادامه پیدا خواهد کرد.

سردار آقاخانی تأکید بر تکریم مردم و حقوق شهروندی که از سال 95 با جدیت دنبال می‌شد، آموزش کارکنان و به‌روز کردن این دوره‌ها برای انجام عملیات‌های خاص و ویژه، انجام برنامه‌ریزی‌های لازم برای معیشت کارکنان و سرعت بخشی به امور قضایی در رده‌های انتظامی را از دیگر برنامه‌های تدارک دیده‌شده برای سال 96 بیان کرد.

وی بابیان اینکه برخورد با جرائم در سطح محلات، بهبود خدمات انتظامی، توجه به ارتقای معلومات قضایی کارکنان با همکاری دستگاه قضایی، برخورد با کانون‌های توزیع مواد مخدر و توزیع‌کنندگان خرد این مواد و معتادان ولگرد از دیگر فعالیت‌های نیروی انتظامی در سال 96 خواهد بود، خاطرنشان کرد: مجموع کشفیات مواد مخدر این فرماندهی در سال 95 نزدیک به 35 تن بوده است که از این لحاظ رتبه چهارم کشور را دارا هستیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: برخورد شدیدتر با راکبان موتورسیکلت‌های متخلف، نظارت بیشتر بر صنوفی که بدون مجوز قانونی فعالیت می‌کنند، توسعه پلیس فتا در استان اصفهان به‌ویژه در شهرستان‌هایی که در معرض جرائم سایبر قرار دارند، استمرار پنج مأموریت شاخص سال 95 نیروی انتظامی که مقابله و پیشگیری از سرقت‌ها به‌ویژه سرقت‌های خرد، مقابله با قاچاق کالا و ارز، مبارزه با مواد مخدر و سوداگران مرگ، کاهش تصادفات به‌ویژه تصادفات منجر به فوت و ارتقای امنیت اخلاقی و اجتماعی، 14 طرح و برنامه‌ای است که به‌صورت ویژه در سال 96 پیگیری و اجرا خواهند شد.

سردار آقاخانی با اشاره به تعامل‌های خوب و سازنده مجموعه رسانه‌ای استان اصفهان با پلیس، وعده داد: هرماه با حضور در سه مجموعه رسانه‌ای با آن‌ها از نزدیک به گفتگو خواهیم پرداخت که استارت این کار از اردیبهشت‌ماه 96 خواهد خورد.

* راه‌اندازی یگان پلیس دوچرخه‌سوار

وی از راه‌اندازی یگان پلیس دوچرخه‌سوار از اواسط اردیبهشت‌ماه سال جاری خبر داد و گفت: ساماندهی انتظامات پارک‌ها از مأموریت‌های ویژه این یگان است.

* اجرای «طرح لیزر» در نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای استان اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان همچنین از اجرای «طرح لیزر» در نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای استان خبر داد و اظهار کرد: این طرح برای اولین بار در سطح کشور در استان اصفهان اجرا خواهد شد که به کاهش تلفات و حوادث جاده‌ای کمک خواهد کرد.

* پنج عامل اصلی ایجاد خطر و حوادث در جاده‌ها

جانشین پلیس‌راه استان اصفهان نیز بابیان اینکه 109 نقطه پرخطر در استان شناسایی و آشکارسازی شده است، گفت: سرعت، استفاده نکردن از کمربندی ایمنی در خودروها و کلاه ایمنی توسط راکبان موتورسیکلت، نداشتن پایداری و هوشیاری پنج علت اصلی ایجاد خطر در جاده‌ها عنوان‌شده است.

سرهنگ زارعی بابیان اینکه استان اصفهان در مرکز کشور قرارگرفته و ترددهای زیادی از جاده‌های آن صورت می‌گیرد، اظهار کرد: با توجه به اینکه بیشتر جاده‌های استان بزرگراه و آزادراه هستند تبعاتی را نیز به دنبال دارند که از آن جمله ایجاد حالت خواب‌آلودگی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها