عضو شورای کلان‌شهر اراک گفت: مسئولان بایستی برای اوقات فراغت جونان برنامه‌ریزی مستمرف هماهنگ و جامع داشته باشند.
کد خبر: ۸۸۴۷۸۹۱
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ اشرف بهادری ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که در محل فرمانداری اراک برگزار شد با اشاره به برنامه‌ریزی مستمر برای حوزه جوانان گفت: گذران اوقات فراغت تاثیرات مهمی بر زندگی فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی نوجوانان و جوانان دارد.

وی افزود: زمان فراغت، هویت جدیدی را برای جوانان رقم می‌زند که با آینده فردی و اجتماعی آنان ارتباط مستقیم دارد و چه بسا در آینده کشور نیز موثر خواهد بود از این‌رو باید برای این قشر از جامعه برنامه‌ریزی مستمر داشته باشیم.

عضو شورای کلان‌شهر اراک تصریح کرد: مشکل اصلی جوانان ما بیکاری و روی آوردن آنان به شغل‌های کاذب است که باعث افسردگی و کاهش اعتماد به نفس آنها می شود پس باید همگی دست به دست هم دهیم و آنها را ساماندهی کنیم.

بهادری با تاکید بر اینکه معضل بیکاری بزرگترین دغدغه جوانان و جامعه امروز است، گفت: با وضعیت بیکاری که امروز در جامعه شاهدیم، جوانان انگیزه‌ای برای انجام فعالیت‌های ورزشی و گذاراندن اوقات فراغت خود ندارند. اول باید وضعیت کار آنها مشخص شود بعد ورزش کردن و پرکردن اوقات فراغت؛ دانشجویی که چهار سال درس خوانده و هزینه‌های گزافی هم برای این منظور پرداخت کرده است الان بیکار است و هیچ انگیزه‌ای برای گذراندن دوران فراغت ندارد.

وی با تاکید بر همکاری بیشتر سازمان فنی و حرفه ای با امور جوانان گفت: هر جوان برای داشتن یک فرصت شغلی نیازمند داشتن مهارت و سابقه و تجربه کاری است که در این زمینه سازمان فنی و حرفه‌ای می تواند با برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی، ضمن پر کردن اوقات فراغت،حرفه ای را به فرد بیاموزد.

عضو شورای کلان‌شهر اراک تصریح کرد: برگزاری اردو، تخفیف در نرخ شهریه رشته‌های ورزشی، راه‌اندازی مراکز فرهنگی و احداث کتابخانه‌ در شهرستان‌ها، گسترش برنامه‌های فرهنگی در پایگاه‌های بسیج و نیز گسترش فضاهای فرهنگی از جمله امتیازاتی است که می توان برای جوانان در نظر گرفت.

بهادری ادامه داد: اوقات فراغت تنها برگزاری ‌های آموزشی نیست بلکه باید فضایی فراهم شود که کودکان، نوجوانان و جوانان ما با روحیه نشاط و شادابی به دنبال مشارکت اجتماعی و فراگیری آموزش‌های غیر مستقیم انسانی و اجتماعی باشند که اگر این مهم محقق شود، موفق عمل کرد‌ ایم و نسل آینده موفقی را در کشور خواهیم داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پر کردن اوقات فراغت، مختص قشر خاص نیست و مسئولان و خانواده‌ها تلاش می کنند در مدت زمان سه ماه تعطیلات برای فرزندان خود برنامه ریزی کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات