عضو هیئت مدیره کانون شوراهای اسلامی کار مطرح کرد؛

سونامی بیکاری تحصیل‌کردگان/ رشد قارچ‌گونه دانشگاه‌ها

عضو هیئت مدیره کانون شوراهای اسلامی کار گفت: در حال حاضر رشد قارچ گونه تعداد دانشگاه‌ها بر خیل جمعیت بیکار افزوده است.
کد خبر: ۸۸۴۷۷۹۸
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، احسان سهرابی اظهار داشت: دولت هم اکنون با تأسیس دانشگاه‌های بی‌شمار به صورت قارچ گونه سبب شده که قشر جوان به جای اینکه به فکر ورود به بازار کار باشند به فکر تحصیل باشند و با این روش در واقع برای خود زمان خریده است.

وی تأکید کرد: هم اکنون شاهد هستیم این زمان تنفس به جای اینکه صرف سرمایه‌گذاری برای ایجاد شغل شود به امور دیگر اختصاص پیدا کرده و در کشور با سونامی بیکاری تحصیل‌کردگان مواجه شده‌ایم.

عضو هیئت مدیره کانون شوراهای اسلامی کار ادامه داد: این افراد علاوه بر اینکه توقع بالایی از شغل خود دارند به آن اندازه که باید نیز مهارت‌های فنی و یا کاری مورد نیاز برای رشته تحصیلی خود را ندارند که این موضوع برای کارآفرینان مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.

سهرابی تأکید کرد: متأسفانه دولت به جای ایجاد شغل و استفاده از ظرفیت نیروی کار جوانان برای آبادانی کشور به مسائل حاشیه‌ای پرداخته و پول‌هایی که باید صرف اشتغال شود دچار انحراف می‌شوند.

وی تصریح کرد: وقتی تعداد زیادی دانشگاه برای تمام تخصص‌ها تأسیس می‌شود باید این موضوع هم در نظر گرفته شود که افرادی که از این دانشگاه‌ها بیرون می‌آیند توقع کار پشت میز داشته و امکان ایجاد این تعداد شغل اداری به هیچ عنوان وجود ندارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها