خبرهای داغ:
فرمانده تیپ 316 زرهی پادگان شهید قهرمان همدان عنوان کرد

حضور مقتدرانه دولتمردان در مجامع بین‌الملل به پشتوانه رهبری و نیروهای مسلح آماده

فرمانده تیپ 316 زرهی پادگان شهید قهرمان همدان گفت: حضور مقتدرانه دولتمردان در مجامع بین‌الملل به پشتوانه وجود رهبری، نیروهای مسلح آماده و مردم هوشیار و بیدار است.
کد خبر: ۸۸۴۷۷۹۵
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، امیر نورخدا شاکرمی امروز در جمع خبرنگاران با تبریک فرارسیدن روز ارتش، با بیان اینکه این روز نمایشی از تدبیر، دور اندیشی و دیدگاه راهبردی امام راحل است، اظهار داشت: 29 فروردین، نقطه عطف ارتباط مردم با ارتش و روز به یاد ماندنی و اعتمادساز بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به ارتش است.

وی در تبیین اهمیت ارتش در نظام جمهوری اسلامی ایران افزود: به فرموده امام راحل کسی که بحث انحلال ارتش را سر می دهد یک منافق است.

فرمانده تیپ 316 زرهی پادگان شهید قهرمان بنابر اصل 143 قانون اساسی مراقبت از مرز و پدافند در مرزها را از وظایف ارتش عنوان کرد و بیان داشت: محیط پیرامون کشور با 15 کشور همسایه 8 هزار کیلومتر است که ارتش به کمک نیروهای سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و غیورمردان مرزبانی امنیت پایدار را برای کشور فراهم کرده است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در بحث چابک سازی ارتش با بیان اینکه تاکتیک ها و تکنیک ها عوض شده است، بیان کرد: بعد از جنگ جهانی اول و دوم خلیج فارس، استکبار جهانی تغییری در روش جنگ خود ایجاد کرده و ما هم دکترین خود را بر مبنای تهدیدات جدید با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در دستور کار قرار دادیم و با کسب مجوزی که فرمانده نیروی زمینی ارتش از امام خامنه ای(مد ظله العالی) در بحث چابک سازی گرفتند گام های خوب و موثر در این راستا برداشته شده است.

شاکرمی با بیان اینکه نیروهای مسلح همواره در کشور هرگونه تهدیدی را رصد می کنند، تصریح کرد: این نیروها با دشمن شناسی دقیق، ولایتمداری، بصیرت و آگاهی و توانمندی و آموزش بالا چشم به اشارت و گوش به فرمان مقام عظمای ولایت هرگونه تهدیدی را رصد و به پشتوانه 8 سال دفاع مقدس جواب کوبنده به آن خواهد داد و اقتدار کشور را به رخ همگان خواهند کشید.

وی حضور مقتدرانه دولتمردان در مجامع بین الملل را به پشتوانه وجود امام خامنه ای(مدظله العالی) و نیروهای مسلح آماده دانست و تاکید کرد: اگر بعد از 38 سال با اقتدار در مرزها ایستاده ایم و اگر وزیر امور خارجه و رئیس جمهور ما در مجامع بین المللی با اقتدار صحبت می کند این همه به پشتوانه وجود رهبری، نیروهای مسلح آماده و مردم هوشیار و بیدار است.

فرمانده تیپ 316 زرهی پادگان شهید قهرمان در همین خصوص با بیان اینکه ارتش و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در اوج اقتدار قرار دارند، اضافه کرد: اگر هوشمندی مقام معظم رهبری و آمادگی نیروهای مسلح نبود بعد از عراق، ایران در دستور کار استکبار قرار گرفته بود.

وی با بیان اینکه تمامی ادوات جنگی و تجهیزات نظامی کشور به‌روز است، گفت: نیروهای مسلح و ادوات جنگی موجود، برای کشور مایه افتخار است.

* ارتش نماد اقتدار، بازوی توانمند و ضامن امنیت کشور

شاکرمی با اشاره به ایجاد ارتباط بین دانشگاه، صنعت و ارتش از رونمایی تولید تانکی حاصل از این ارتباط خبر داد و بیان داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتش ایده محور است که ارتش تجهیزات محور را از بین خواهد برد.

وی ادامه داد: بر این اساس تولیدات تانک را با پیوند ایجاد شده بین دانشگاه، صنعت و ارتش یک تانکی تولید شده که این تانک در منطقه عمومی قزوین تست و قرار است در منطقه اصفهان در رزمایش آینده از آن رونمایی شود.

فرمانده تیپ 316 زرهی پادگان شهید قهرمان در ادامه سخنان خود به حضور موثر ارتش در ایجاد و به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی اشاره و عنوان کرد : انقلاب اسلامی به عنوان پدیده قرن، شرق و غرب را به چالش کشید و با نهضت انقلاب اسلامی از سال 42 به توسط امام راحل آغاز و در بهمن 57 با همراهی مردم و نیروهای مسلح به پیروزی رسید یک تفکرو حکومتی با مردم سالاری دینی ارائه داد.

وی با اشاره به فرموده های امام راحل ارتش را نماد اقتدار، بازوی توانمند و ضامن امنیت کشور معرفی کرد و بیان داشت: با بینش سیاسی که حضرت امام داشتند پی بردند مستشارانی که در کشور وجود داشتند و سران ما عناصری خود فروخته بودند ولی بدنه ارتش از جوانان مومن ، تربیت یافته مکتب عاشورایی حسینی هستند.

شاکرمی با اشاره به بیعت همافران نیروی هوایی در 19 بهمن با امام راحل تصریح کرد: این بیعت تسری‌بخش ‌در پیروزی انقلاب اسلامی شد که با این پیروزی حیات خلوت استکبار تعطیل و بلوک شرق و غرب به چالش کشیده شد.

وی با بیان اینکه در جریان انقلاب عده ای به دنبال تجزیه کشور به پنج استان بودند، گفت: بعد از این جریان عهده ای در داخل بحث تجزیه طلبی را به عنوان فرصتی در دستور کار خود قرار داده بودند و سعی در تجزیه کشور داشتند که با توانمندی نیروها و بینش امام و همراهی مردم این توطئه ها سرکوب شدند.

فرمانده تیپ 316 زرهی پادگان شهید قهرمان با بیان اینکه بعد از انقلاب ارتش به دلیل فرماندهی فردی نالایق به نام بنی صدر از انضباط و انسجام خوبی برخوردار نبود، عنوان کرد:با تدابیر و رهنمودهای پیامبرگونه حضرت امام غائله توطئه ها تمام و وارد جنگ تمام عیار شدیم.

وی با بیان اینکه جنگ از روز 31 شهریور 59 با حمله هوایی رژیم بعثی به ایران آغاز شد، ابراز داشت: سه ساعت بعد از آغاز جنگ شاهد حمله زمینی دشمن با سه سپاه معادل 12 لشکر و 40 تیپ نظامی قوی بودیم.

* دفاع مقدس گنجینه ای از علم سیاسی، نظامی و اقتصادی است

شاکرمی در ادامه به افتخارات ارتش استان همدان در پیروزی 8 سال دفاع مقدس اشاره و عنوان کرد: باعث افتخار همدان است که دو ساعت بعد از حمله دشمن، سه فروند جنگنده از پایگاه ارتش همدان و تبریز مناطق حساس عراق را بمباران کردند و پاسخ کوبنده‌ و با صلابتی به رژیم بعثی عراق دادند.

وی با بیان اینکه به سبب ضعیف شدن ارتش ایران در سال‌های 52 کشور عراق خود را ژاندرم منطقه حساب می کرد، گفت: قبل از این ارتش ایران ژاندرم منطقه بود ولی با ضعفی که کشور عراق در ارتش ایران مشاهده می کرد حمله سراسری را آغاز کرد.

فرمانده تیپ 316 زرهی پادگان شهید قهرمان اضافه کرد: با تدابیر دوراندیش و راهبردی حضرت امام(ره) با تشکیل کمیته، سپاه و بسیج و جهاد راهبردهایی در پیش گرفته شد و با مقاومت ، ایثار، شهادت دلاورمردان ارتش و نیروهای مسلح که به صورت نامنظم بودند سرانجام این جنگ به پیروزی ختم شد.

وی دفاع مقدس را گنجینه ای از علم سیاسی، نظامی، اقتصادی و دیگرعلوم دانست و یادآور شد: این جنگ که با 33 عملیات برون مرزی و 32 عملیات درون مرزی همراه بود گنجینه ای از حکمت، حماسه، ایثار، شجاعت و شهامت است که رزمندگان اطاعت از بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را نوعی عبادت تلقی کردند.

شاکرمی به اقدامات انجام شده تیپ 316 زرهی شهید قهرمان اشاره کرد و بیان داشت: در حوزه اشتغال در ساختار تیپ یک شعبه به نام شعبه استخدام با شرایط و ضوابط خاص با تدبیر فرمانده نیروی زمینی ارتش وجود دارد که 40 درصد جذب نیرو در این بخش با عضویابی انجام می‌شود به طوری که هر ساله به تعداد 600 تا 800 نفر ثبت نام می‌کنند و یک ‌سوم از این تعداد پذیرش می‌شوند.

وی به دیگر افتخارات کسب شده افسران تیپ 316 زرهی پادگان شهید قهرمان در سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره، ارائه هشت مقاله پژوهشی که مورد پذیرش قرار گرفته، شبیه‌سازی میدان مین، شبیه سازی سیملاتور و سیملاتور تانک، ایجاد پرده ٢ در تانک اسکورپیان توسط درجه‌داران ، کسب رتبه نخست پادگان قهرمان در طرح خوشایندسازی پایگاه از جمله این افتخارات است.

وی با بیان اینکه پادگان شهید قهرمان دو سال متوالی در نمازآموزی رتبه نخست را کسب کرد یاداور شد: در امر معنویات نیز با برگزاری کلاس های قران و زیات عاشورا در صدد توجه به منویات مقام معظم رهبری گام بر می‌داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات