ابراهیم کارخانه ای گفت: در شرایط کنونی که گرانی قیمت گاز برای کم مصرف ها از سوی دولت اعمال شده است برای اقشار کم درآمد که گاز کمتری مصرف می‌کنند برخلاف قانون هدفمندی یارانه محسوب میشود.
کد خبر: ۸۸۴۷۷۷۲
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۸

ابراهیم کارخانه ای کارشناس اقتصادی و رییس سابق کمیته هسته ای مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: در قانون هدفمندی یارانه ها آمده است که  منافعی را برای قشر پایین جامعه که جزو کم مصرف کننده ها هستند در نظر گرفته شود ولی متاسفانه دولت قصد دارد که در  سال 96 قیمت گاز را برای کم مصرف ها را افزایش دهد با وجود این که در هدفمندی یارانه حاوی مصوبات و ماده هایی وجود دارد ولی دولت به این مساله توجهی ندارد.

وی افزود:  این مصوبه  هیات وزیران است  که می خواهند 8 ماه اول سال که هوا گرم است نرخ قیمتی گاز را از  105 به 150 تومان برساند و پس از آن هم نرخ بهای گاز را برای همه یکسان سازی شود .

کارخانه ای با بیان اینکه  بر اساس هدفمندی یارانه باید توجه بیشتری  به افرادی که انرژی  کمتری مصرف می‌کنند شکل بگیرد بیان داشت: اصولا  فلسفه اصلی هدفمندی یارانه ها  به این دلیل بوده است که افرادی کمتر مصرف می کنند به این دسته از افراد از منابع انرژی کشور اعم از  گاز، بنزین  و دیگر فراورده‌های سوختی به صورت یارانه داده شود بر همین اساس قیمت ها افزایش پیدا کرده است.

نماینده سابق مجلس خاطر نشان کرد: در  قانون هدفمندی یارانه ها باید افرادی که کمتر مصرف می‌کنند  حق آنها  از منابع انرژی داده شود و بر همین اساس افزایش  قیمت‌ها به این دلیل بوده است که بتواند قشر ضعیف جامعه و کم مصرف جامعه را کمک کند.

کارخانه ای در خاتمه افزود: در شرایط کنونی که گرانی قیمت گاز برای کم مصرف ها  از سوی  دولت اعمال شده است  برای  اقشار کم درآمد که گاز کمتری مصرف می‌کنند برخلاف قانون هدفمندی یارانه محسوب میشود.

ارسال نظرات