مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

پرداخت 17میلیارد ریال برای ایجاد طرح های مشاغل خانگی

برای ایجاد طرح های مشاغل خانگی مبلغ 17میلیارد ریال از محل منابع بانکی و اعتبارات امداد پرداخت‌شده است .
کد خبر: ۸۸۴۷۷۶۰
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با ارائه گزارشی از وضعیت اشتغال‌زایی مددجویان در زنجان یکی از موضوعات مهم در پایدارسازی طرح‌های اشتغال را نظارت بر آن‌ها و بازار سازی برای فروش محصولات تولیدی مددجویان اعلام کرد.

هدایت صفری با اشاره به آمار مددجویان زیرپوشش این نهاد گفت : تعداد 22هزار و 500 خانوار از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند که از این تعداد 20هزار خانوار کمک‌معیشت بگیر و 2 هزار و 500 خانواده نیز از خدمات تک خدمتی کمیته امداد استفاده می‌کنند.

وی افزود: این آمار 4.3 درصد از جمعیت و 7 درصد از خانوار استان زنجان را شامل می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه هم‌اکنون 13 هزار زن سرپرست خانوار از خدمات کمیته امداد استان بهره‌مند هستند و برنامه‌های مختلفی برای توانمندسازی و خودکفایی این گروه از جامعه هدف در طول سال اجرا می‌شود ، گفت: این آمار شامل 65 درصد از کل خانواده‌های تحت حمایت استان است.

وی با اشاره به اقدامات کمیته امداد استان زنجان در بخش اشتغال‌زایی تعداد طرح‌های اشتغال ایجادشده برای مددجویان در سال 95 را 2هزار و 248 مورد اعلام کرد و افزود: تعداد 345 طرح در قالب مشاغل خانگی برای زنان سرپرست خانوار ایجادشده است .

صفری تصریح کرد : برای ایجاد طرح های مشاغل خانگی مبلغ 17میلیارد ریال از محل منابع بانکی و اعتبارات امداد پرداخت‌شده است .

وی در ادامه بابیان اینکه برای اجرای طرح‌های اشتغال در سال گذشته مبلغ 234 میلیارد و 585 میلیون ریال پرداخت‌شده است ، گفت : یک هزار و 546 طرح از محل اعتبارات بانکی و 702 طرح از محل اعتبارات کمیته امداد ایجادشده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه طرح‌های اجراشده برای مددجویان در سال 95 در صنوف مختلف ازجمله کشاورزی ، دام‌پروری ، شیلات ، صنایع‌دستی ، فعالیت‌های معدنی و صنعتی و خدمات بوده است ، اظهار کرد : رویکرد کمیته امداد در سال جاری ایجاد طرح‌های اشتغال بدیع ،جدید ونو است .

وی از طرح‌های مهم کمیته امداد در این بخش را ایجاد طرح‌های تجمعی با مالکیت انفرادی عنوان کرد و گفت: در این زمینه نیز استان زنجان ظرفیت بالایی دارد که در تلاش هستیم از این ظرفیت‌ها به نحو مطلوب استفاده کنیم.

صفری یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های پایدارسازی و درآمدزایی طرح‌های اشتغال را انجام نظارت بر این طرح‌ها دانست و گفت: انجام نظارت‌های لازم بر طرح‌های اشتغال یکی از راه‌های اثربخش در توسعه هوشمندانه آن است که به‌عنوان یک شاخص مهم در ایجاد اشتغال برای مددجویان در نظر گرفته می‌شود .

وی از شاخص‌های مهم دیگر اشتغال‌زایی مددجویان در استان را بازاریابی و بازار سازی برای محصولات تولیدی طرح‌های اشتغال عنوان کرد و افزود : ایجاد بازارچه‌های محلی و فصلی فروش از برنامه‌های مهم کمیته امداد استان در سال جاری است. انتهای پیام/

ارسال نظرات