ایجاد بازارچه‌های فروش، انجام نظارت‌های فنی از طرح‌های اشتغال، ارائه آموزش‌های مرتبط در راستاي پایدارسازی طرح‌ها ازجمله اقداماتي است كه در اين بخش انجام‌شده است.
کد خبر: ۸۸۴۷۷۲۱
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل كميته امداد استان زنجان با اشاره به اينكه يكي از مهم‌ترين اولويت‌هاي كميته امداد در حمايت از مددجويان توانمندسازی به‌جای توان دهی است ، اظهار كرد: در اين خصوص خدمات اشتغال‌زایی از طريق مهارت‌آموزی و ايجاد شغل براي مددجويان ارائه مي‌شود.

هدايت صفري با اشاره به اينكه يكي از طرح‌هاي اشتغال‌زایی اجرايي توسط كميته امداد در قالب مشاغل خانگی ، طرح فرش‌بافی است، تصريح كرد: این طرح برای خانواده‌ها با مبلغ 5 تا 7 میلیون تومان با استفاده از منابع بانکی و اعتبارات كميته امداد باهدف درآمدزایی برای خانواده‌ها و توانمندسازی آنان ایجاد می‌شود.

وي بابیان اينكه درطول سال گذشته 2 هزار و 17 تخته فرش توسط مددجویان کمیته امداد استان بافته‌شده است، اضافه كرد: مساحت کل فرش‌های تولیدی مددجویان 3 هزار و 309 مترمربع است .

مدیرکل كميته امداد استان زنجان تصریح کرد: ارزش ریالی این تولیدات 29 میلیارد و 193 میلیون ریال است.

صفري با اشاره به خدمات حمايتي ارائه‌شده از سوي كميته امداد براي فروش محصولات مددجويان در اين بخش گفت: ایجاد بازارچه‌های فروش، انجام نظارت‌های فنی از طرح‌های اشتغال، ارائه آموزش‌های مرتبط در راستاي پایدارسازی طرح‌ها ازجمله اقداماتي است كه در اين بخش انجام‌شده است.

وي با اشاره به اينكه یک هزارو 982طرح فرش بافی دراستان زنجان فعال است، افزود ایجاد طرح‌های فرش‌بافی بر اساس استعداد مناطق مختلف به‌ویژه مناطق روستایی و علاقه‌مندی خانواده‌ها انجام می‌شود.

ارسال نظرات