نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت فراهم شدن بستر اعزام مبلغ به روستاهای محروم تاکید کرد و گفت: ساخت و بهسازی خانه‌های عالم در روستاهای شاهرود پیگیری شود.
کد خبر: ۸۸۴۷۶۷۰
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سید حسن حسینی شاهرودی در دیدار با رئیس اداره تبلیغات اسلامی شاهرود به میزبانی دفتر خود، ضمن تاکید بر نگاه مثبت مجلس شورای اسلامی به اعزام مبلغ در روستاها به خصوص روستاهای مناطق محروم، بیان داشت: حضور چهار روحانی در بخش بیارجمند با جمعیت فراوان و روستاهای محروم، قطعا مناسب نیست و مسئولان تبلیغات اسلامی می بایست به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به سابقه بیش از یک دهه خود در سازمان تبلیغات اسلامی، افزود: با مسائل و مشکلات این نهاد آشنا هستم اما نگاه ویژه به مناطق محروم در موضوع اعزام مبلغ می تواند با به کارگیری مبلغان بومی و احداث خانه‌های عالم با مشارکت بخشداری و دهیاری ها محقق شود.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: تحقیقات نشان می دهد در روستاهایی که روحانیان حضور دارند، معضلات اجتماعی بسیار کمتر است لیکن باید به این مقوله مهم عنایت ویژه داشت.

حسینی شاهرودی تاکید کرد: حضور روحانیان در روستاها می تواند به ترویج سبک زندگی اسلامی، دوری از بدعت‌های نادرست، دوری از معضلات اجتماعی و ... منجر شود.

وی افزود: خوشبختانه اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در مقوله ساخت خانه های عالم روستایی توجه خوبی به توسعه فرهنگی روستاهای محروم دارد که امیدواریم این مقوله در سال جاری تقویت شود.

این عضو خانه ملت همچنین ابراز امیدواری کرد که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با تصویب اعتبارات خوب فرهنگی به خصوص درباره نهادهایی مانند سازمان تبلیغات اسلامی به ترویج فرهنگ دینی در روستاها کمک بیشتری کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شاهرود نیز در این نشست ضمن اشاره به کلنگ زنی خانه عالم روستای قهج علیا در هفته گذشته گفت: این اداره نگاه ویژه ای به حضور روحانی در مناطق روستایی دارد و اختصاص اعتبار مورد نیاز برای خانه عالم روستای قهج علیا و همچنین تامین اعتبارات مورد نیاز برای بهسازی یا ساخت خانه عالم در دیگر روستاهای شاهرود در زمره اقدامات این اداره است.

حجت الاسلام حمید عبدالهیان درباره دیگر اقدام صورت گرفته در تبلیغات اسلامی شاهرود بیان داشت: این شهرستان در هفته گذشته همچنین میزبان بالغ بر پنج هزار معتکف در ۵۶ مسجد شهری و روستایی بود که نسبت به سال گذشته از رشد بسیار چشم گیری برخوردار است.

وی اعزام ۶۵ روحانی به مساجد شهری و روستایی میزبان اعتکاف سالجاری را نیز یادآور شد و گفت: از این تعداد ۱۰ نفر غیر بومی بودند.

امام جمعه موقت شاهرود ضمن تقدیر از دید مثبت فرماندار شاهرود به حوزه فرهنگ خصوصا در روستاها افزود: یکی از نیازهای انقلاب اسلامی امروز، ترویج فضاهای فرهنگی مانند اعتکاف در جامعه است که در این زمینه طی دو سالی که از تاسیس اداره تبلیغات اسلامی شاهرود می گذرد، این اداره موفق شده تا قریب به ۹ هزار معتکف را در دوسال، ساماندهی کند.

عبداللهیان با اشاره به استقرار ۲۸ روحانی در روستاهای این شهرستان، گفت: ۲۲ خانه عالم در روستاهای شاهرود وجود دارد که از این تعداد شش باب آن نیازمند به بهسازی هستند که هر کدام بالغ بر هفت میلیون تومان هزینه در بر خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه باید در همه روستاها مبلغ برای تبلیغ دین وجود داشته باشد، تصریح کرد: دو خانه عالم روستایی نیمه کاره در شاهرود وجود دارد که برای تکمیل آنها نیازمند ۸۰ میلیون تومان اعتبار هستیم که البته بخشی از آن با همیاری دهیاری ها باید تامین شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شاهرود ضمن اشاره به واگذاری سه زمین در روستاهای شاهرود برای ساخت خانه عالم به اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گفت: برای ساخت هر خانه عالم ۵۰ میلیون تومان اعتبار باید تخصیص پیدا کند.

عبدالهیان همچنین اعزام یک هزار و ۱۰۵ مبلغ در ۱۷ مناسبت مذهبی طی سال ۹۵ را از دیگر اقدامات این اداره ذکر کرد و افزود: از این تعداد ۸۲۸ نفر بومی و ۲۷۷ نفر اعزامی از شهر مقدس قم بودند.

وی ساماندهی شبکه تبلیغی خصوصا در حوزه هیئت‌های مذهبی و مداحان را از دیگر برنامه های مهم اداره تبلیغات اسلامی شاهرود در سال جاری برشمرد و تصریح کرد: به دنبال ساماندهی جلسات قرآنی در منازل هستیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها