دبیر سندیکا صنعت برق گفت: با وجود مشکلاتی اعم از تامین نقدینگی با بهره 20 درصد، اجرا نشدن قانون رفع موانع تولید، سهم بالا مالیات، بیمه و نبود سرمایه گذار خارجی به شرایط امسال صنعت برق امیدوار نیستم.
کد خبر: ۸۸۴۷۵۹۸
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، پرویز غیاث الدین  در خصوص مشکلات و معظلات صنعت برق گفت: قوانینی در جهت کسب و کار و اشتغال به تصویت رسیده که به صورت کامل اجرا نمی شود که قانون رفع موانع تولید یکی از این موارد است که موادش باید در کشور اجرا شود.


وی در ادامه به وجود برخی قوانین مزاحم اشاره و افزود: در کنار اجرا کامل قوانین، برخی قوانین مزاحم نیز وجود دارد که باید حذف یا تغییر داده شود، به طور مثال سازمان امور مالیاتی برای دریافت مالیات بسیاری از شرکت ها تحت فشار می گذارد ، سازمان تامین اجتماعی به یک نوع دیگر و در برخی موارد شرکت های بیمه اقداماتی انجام می دهند که به تولیدکنندگان که طی این چند سال رمقی برای آنها نمانده در فشار مضاعف قرار می گیرند. 

غیاث الدین به نقش بانک ها در تامین نقدینگی شرکت ها اشاره و عنوان کرد: تامین نقدینگی با بهره 20 درصد برای تولیدکنندگان با هدف تولید و اشتغال در هیچ جای دنیا اتفاق نیفتاده و در ایران نیز امکان پذیر نیست، زیرا سود حال حاضر تولیدکنندگان جوابگوی سود بانک ها و سایر هزینه ها نیست.

دبیر سندیکا صنعت برق خاطرنشان کرد: در بحث روابط بین الملل و روابط با کشورهای دیگر مشکلات  در حوزه مراودات بانکی و سیاسی بر طرف نشده که این امر مشکل خود را در بحث واردات مواد اولیه به خوبی نشان داده است.

وی با اشاره به اینکه باید به دنبال رقابت عادلانه باشیم، اظهار کرد: با این شرایط و بودجه به شرایط امسال صنعت برق خوش بین نیستم زیرا جذب سرمایه شرایطی می خواهد که از نظر سرمایه گذاران محیا نشده است .

غیاث الدین گفت: برای سرمایه گذاران تضمین هایی برای بازگشت سرمایه باید وجود داشته باشد، پس از برجام تعداد زیادی سرمایه گذار امدن و بررسی کردن ولی سرمایه انچنان وارد کشور نشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: وزارت نیرو در حوزه اقتصاد برق دچار مشکل شده به طوری که قیمت تمام شده بالا 100 تومان است ولی میانگین فروش 60 تومان دریافت می شود ، به همین خاطر وزارت نیرو را به وزارتخانه ای بدهکار تبدیل کرده که اگر جذب سرمایه صورت نگیرد در سال های آتی با خاموشی رو به رو خواهیم بود.
ارسال نظرات