خبرهای داغ:
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خاستگاه هنر گفت: در خاستگاه هنر باید گفت که هنر به عنوان یکی از مؤثرترین حربه‌های اثرگزار در زندگی بشر بوده و بدون هنر تفکر و اندیشه ماندگار نیست.
کد خبر: ۸۸۴۷۵۲۳
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، داوود محمدی نماینده مردم قزوین و آبیک در مجلس شورای اسلامی در همایش تجلی شیدایی که عصر شنبه در سالن اجتماعات اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از مسؤولان سازمان بسیج هنرمندان این استان در خصوص برگزاری این همایش اظهار کرد: ابتدای سال جاری با نام حضرت زهرا(س) آغاز شده و در حال حاضر با ماه پربرکت رجب همراه است و امیدواریم سال خوبی را پیش‌رو داشته باشیم چراکه به قول شاعر «سالی که نکوست از بهارش پیداست».

وی گفت: در خاستگاه هنر باید گفت که هنر به عنوان یکی از مؤثرترین حربه‌های اثرگذار در زندگی بشر بوده  و بدون هنر تفکر و اندیشه ماندگار نیست.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نمونه ماندگاری و زیبایی هنر را می‌توان در آثار هنرمندان برجسته کشور از جمله استاد فرشچیان مشاهده کرد.

محمدی یادآور شد: گذشتگان بر این باور بودند که ایران مهد هنر بوده و این هنر در بدو ورود دین اسلام به کشور، جهش برجسته‌ای را به همراه داشته است و ناگفته نماند که در حال حاضر هم هنر ایرانی تمام هنرها را تحت تأثیر قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: معنای هنر اسلامی تنها نگاه به ظاهر نیست و در این هنر به معنا هم توجه می‌شود؛ هنر اسلامی سیر و سلوک را هم به خود اختصاص می‌دهد و شهید سیدمرتضی آوینی هنرمند انقلاب اسلامی به عنوان هنرمندی ارزشمند در این حوزه گام مؤثری برداشته است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: در رویکرد جدید هنر در دنیای امروز به خوبی نتوانسته‌ایم همانند و همپای عظمت هنرمندان دوره انقلاب اسلامی آفرینش داشته باشیم چراکه هنرمندان انقلاب اسلامی به خوبی توانسته‌اند درد جامعه زمان خود را در قالب هنر به خوبی نمایان کنند.

محمدی با بیان اینکه هنرمند کسی است که آیینه دردهای زمان خود باشد و درد عصر جامعه خود را نشان دهد و در نگاه دین هنرمند متعهد کسی است که در این امر گام بردارد، تشریح کرد: در جایگاه غربی نمی‌توانیم در حوزه هنر، هنرآفرینی کنیم و امروز جامعه هنری رسالتی سنگین و خطیر بر عهده دارد که باید به کشف مروارید زمان خود بپردازد.

وی تصریح کرد: امیدواریم برگزاری برنامه‌های هنری در استان قزوین فرصتی برای حرکت به سمت هنر ایرانی اسلامی در تراز انقلاب اسلامی باشد.

 

1001/پ30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها