در راستای نظارت بر سلامت فرآورده‌های خام دامی و تامین امنیت غذایی در ایام عید 3 هزار و 573 کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی غیرقابل مصرف کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۸۸۴۷۴۳۹
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل دامپزشکی استان زنجان، با تاکید بر تشدید نظارت‌ها ، گفت: مانند سنوات گذشته، از 25 اسفند پارسال تا 14 فروردین همه مراکز عرضه، رستوران‌ها، کشتارگاه‌ها، واحدهای بسته‌بندی و سردخانه‌های استان تحت نظارت جدی بودند و اداره‌کل دامپزشکی تلاش خود را به کار گرفته بود تا در طول تعطیلات، همه مسافران و شهروندان اقلام پروتئینی را به صورت سالم و بهداشتی تهیه و مصرف کنند.

محمدرشید کرمی با بیان این‌که در طول ایام مذکور، در مجموع 885 واحد تولید و عرضه، 1513 بار مورد بازدید کارشناسان قرار گرفت، افزود: در طول تعطیلات امسال، 19 واحد متخلف شناسایی شد که 7 واحد به مراجع قضایی، 7 واحد به تعزیرات و 5 واحد نیز به سایر مراجع ارجاع داده شد. علاوه بر این، از فعالیت 37 خودروی عرضه‌کننده غیرمجاز نیز ممانعت به عمل آمد.

وی با اشاره به این‌که در مجموع، 2880 نفر ـ ساعت در طول تعطیلات امسال نظارت بر تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی را بر عهده داشتند، افزود: شهروندان باید هنگام خرید اقلام پروتئینی به مهر بهداشتی دامپزشکی و برچسب‌های روی بسته‌بندی لاشه‌های گوشت و مرغ و ماهی که کد بهداشتی دامپزشکی، تاریخ تولید، انقضا و دمای نگه‌داری مناسب فرآورده‌های گوشتی را شامل می‌شود، توجه کنند.

کرمی خاطرنشان کرد: در طول همه روزهای سال، شهروندان در هر نقطه از استان و با مشاهده هر گونه تخلفی مراتب را به شماره 1512 اطلاع دهند تا موارد تخلف پیگیری و با متخلفان برخورد شود. در چنین شرایطی فرآورده‌هایی که می‌تواند برای سلامتی مصرف‌کننده مشکل‌ساز باشد، جمع‌آوری می‌شود.

ارسال نظرات